Friday, July 29, 2011

Bila Orang Lelaki Memuji Pakaian Lelaki Lain

Biasanya orang perempuan yg taksub dgn penampilan diri mereka. Kalau pakai baju, mereka akan memastikan tudung, beg tangan, kasut dan aksesori lain matching. Kalau tak, mereka sanggup masuk semula ke dalam rumah dan tukar pakaian. Orang pompuan akan rasa bangga bila ada yg memuji penampilan mereka. kalau nak kasi org pompuan cair, silalah puji bila nampak mereka cantik berpakaian Itu secara umumnyalah.

Dan secara umumnya juga, orang lelaki tak kisah sangat dalam bab berpakaian ini kecuali geng2 mat smart Sebahagian besar kaum lelaki, simple aje dalam bab berpakaian.

Baru2 ini aku memakai baju baru ke surau. Baju itu dah lama aku beli sebenarnya. Masa kami ke Jakarta pada Raya Haji tahun 2007. Lawatan jejak kasih mencari dua pupu aku yg tinggal di sana. Aku beli baju tu di pasar Tanah Abang. Baju yg macam org Indon ramai pakai bila raya kat sini tu.

Masa aku nak ke surau tu emak Adam tolong carikan kain yg matching. Kain yg aku selalu pakai semuanya kurang ngam dgn warna baju. Dia pun cari dalam almari stok kain pelikat aku. Ada beberapa helai yg aku tak pernah pakai. Ada yg aku beli tapi yg lain tu org bagi. Setelah mencuba dua helai kain, kami dapat sehelai yg warna dia sepadan.

Aku pun pakai dan terus ke surau utk solat Maghrib.

Lepas solat, jiran2 aku yg berjemaah tu ada yg memuji baju aku tu. Ada yg siap pegang2 lagi. Eeee geli Bila balik ke rumah aku beritahu emak Adam. Dia tersenyum. Senyum bangga aku rasa.

Keesokannya aku pakai lagi baju tu utk solat di surau. Kali ni ada lagi jiran yg memuji baju aku tu. Bila balik rumah, sekali lagi aku beritahu emak Adam. Dia senyum lebih lebar dari malam sebelumnya.

Malam tadi (malam Jumaat) aku pakai buat kali ketiga ke surau. Dan sekali lagi ada org yg memuji.

Cantik sangat ke pakai baju dan kain ini?












18 comments:

  1. sebab tak sembayang jumaat kan...
    boleh lah jadi yg 1st.. ;p

    ReplyDelete
  2. hehehehehe dah rupanya...

    selamat menyambut ramadhan al-mubarak buat YB sekeluarga

    ReplyDelete
  3. harini g solat jemahat, ngan baju & kain yg sama gak ke??

    ReplyDelete
  4. cantik, unik..:)

    risau lah saya kalau nak solat kat surau YB...sebab ada tukang tilik dressing jemaah...saya selalu dressing sempoi aja! ~haha

    ReplyDelete
  5. alaa..tak pe lah..bukan senang org lelaki nk dpt pujiaan tau...nak2 lgi bab pakaian,..
    lagi pun baju tu mugkin tak dijual disini..itu yg nampak cantik..





    tapi..abang memang namapk bergaya bila kena dengan gayanya....ngeeee!

    ReplyDelete
  6. mesti la org puji cantik sbb siap ada sulam2 lg tu

    ReplyDelete
  7. Eja no 2,

    Ada juga org perempuan lain yg tak solat Jumaat. Kira hari ni awak pantaslah beri komen.

    ReplyDelete
  8. Eja no 3,

    Senyuman malam Jumaat lebih lebar hehehe

    ReplyDelete
  9. mmg cantiklah. tapi kalau saya takde la sampai nak pegang-pegang.


    hihi~

    ReplyDelete
  10. fuh...sgt ganteng tu pak. bapak dari mana pak?tanah seberang? hihihii.gurau je yb...

    ReplyDelete
  11. Hmmm... Tak la cantik sangat tapi matching...

    ReplyDelete
  12. Eja no 4,

    Mmg kat leher tu nampak cantik ahaks

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails