Saturday, May 28, 2011

Bila Duit Dah Tak Tahu Apa Nak Dibuat

Cuba teka berapa harga shower dan tub mandi ini?

Petang semalam aku ke ibupejabat sykt yg membekalkan tilam dan katil (tak nak guna perkataan ranjang lagi) atas urusan kerja. Sebelum aku ke pejabat pengurus di tingkat atas, dia membawa aku melawat unit2 lain di syktnya. Ada anak sykt mereka khusus menjual pipe fitting dan peralatan bilik mandi yg diimport dari Jerman. Kualiti barang memang tinggi tapi harga juga tinggi. Terlampau tinggi bagi org mcm aku ni.

Shower spt dlm gambar di atas tu berharga RM14K manakala bathtub tu pula RM17K. Itu bukan yg termahal di situ. Ada yg lebih mahal.

Aku beritahu penjual di situ dgn harga tu boleh beli rumah murah satu.

Kalau duit korang dah banyak sangat sanggupkah korang beli benda2 mcm ni?
Sent via BlackBerry from Maxis

26 comments:

  1. xpelaa kwn mandi dlm besen jelaa klu gitu,huhu....

    ReplyDelete
  2. aisssh..
    salut dengan intan berlian ke tu ?

    ReplyDelete
  3. Ayen...,

    Eh dah besar panjang pun mandi dalam besen lagi ke? hehehe

    ReplyDelete
  4. a.z.r.i.n.a,

    Takde salut dgn intan berlian pun. Cuma designnya buat air yg turun tu boleh mengurut badan org yg mandi.

    Entah ya entah tidak hehehe

    ReplyDelete
  5. kalau saya terlebih duit, saya tak akan spend duit saya ke arah benda2 macam ni...makan kat tempat yang terlalu mahal..not my type..

    tapi yg pasti, saya akan spend ke arah:

    -koleksi kereta
    -melancong

    ekekeke

    ReplyDelete
  6. ini untuk orang yang makan kaviar...

    ReplyDelete
  7. Daddy Ziyyad,

    Kereta apa agaknya yg jadi koleksi DZ? Ferrari? lambo? bentley?

    Heli tak nak beli sebijik ke? ngeeee

    Melancong bawa anak kecil2 susah sikit huhuhu

    ReplyDelete
  8. AZANI,

    Betul tu. Tapi saya ni tak minat kaviar. Mungkin sebab tu tak merasa semua ni huhuhu

    ReplyDelete
  9. AiTotYati,

    Nak derma tak perlu tunggu sampai kaya raya. Kalau ada sikit, berilah ikut kemampuan. Yg penting ikhlas spt yg Yati buat sekarang.

    Cuti sekolah tak balik Sabak ke?

    ReplyDelete
  10. mak aihh....
    mahalnyerrr....
    kalo mcm 2, dok dlm tu xyah kuo2 daa laa...huhu

    ReplyDelete
  11. kos kesihatan semakin meningkat
    masa tua x jamin anak2 dapat tanggung... masing2 ada cabaran hidup sendiri

    kalau aku ada duit, aku simpan untuk masa tua... kos tinggi masa tu

    ReplyDelete
  12. mak saya cakap..

    ..awat lagu tempat mandi jenazah ja aku tengok besen tu?.." sambil tangan menunding ke arah bathtub.

    betul jugak kan?
    haha~

    ReplyDelete
  13. ada banyak kegunaan bath tub tuu...heheh~

    ReplyDelete
  14. yb check email, baru hantar quotation sofa sebanyak RM120k...bila nak order?

    ReplyDelete
  15. lin jade,

    itulah kan. Harga mcm tak masuk akal bagi org biasa mcm kita ni. Kalau dah beli mahal2 mmg duduk dlm tu ajelah. Sayang nak keluar huhuhu

    ReplyDelete
  16. Aimi dan Pak Hashim,

    Betul kata awak tu. Mmg kos perubatan semakin meningkat. Selain dari simpan duit utk menanggung kos perubatan di hari tua, boleh juga awak mengambil insuran perubatan. Kita yg bukan kerja gomen ni elok ada insuran tu.

    Kalau ambil dari muda mcm awak tu, bayaran tak tinggi sangat. Rakan blogger saya ada yg jadi agen insuran. Dia boleh terangkan dgn lebih lanjut kalau awak berminat.

    ReplyDelete
  17. rosdiana,

    Awak ni buat potong stim betullah.

    Baru saya bercadang nak cari bathtub mcm tu utk pasang kat bilik air rumah saya ni. Bolehlah ajak emak Adam mandi sama hehehe

    ReplyDelete
  18. Hamizah,

    Kita yg takde duit banyak ni fikir susah org yg ada duit banyak. Tapi saya tengok mereka tu rilek aje beli barang2 mewah yg bagi saya tak masuk akal harganya.

    Dunia kita dgn mereka berbeza.

    ReplyDelete
  19. gadisBunga,

    Cuba awak bagi contoh antara kegunaan bathtub tu.

    Jangan awak buat tanam kiambang sudahlah dlm bathtub tu hehehe

    ReplyDelete
  20. Kong V,

    Bulan Ogos nanti kita order. Skrg mahu kasi habis penghantaran sofa utk projek Gemas dulu hehehe

    ReplyDelete
  21. jual pipe & fitting? company apa?

    ReplyDelete
  22. -GC-,

    Kompeni ni jual barangan harga mahal dari Jerman. Nak sebut pun saya tak pandai sbb tak berapa femes. Cuma org2 kaya aje yg pakai barang mereka ni.

    ReplyDelete
  23. ohh..sbb my company pun beli brg2 pipe n fitting ni..hehe.

    ReplyDelete
  24. -GC-,

    Kami pun ada beli pipe n fitting tapi dari jenis yg biasa digunakan oleh industri.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails