Monday, October 4, 2010

Lontong

Pagi ini aku sarapan lontong lebihan menjamu kawan2, sanak saudara dan jiran2 semalam. Kalau nak tahu betapa sedapnya lontong ini, tanyalah rakan2 blogger yg beraya ke rumah aku smlm.

Sambil aku update n3 aku sedang makan lontong yg dlm gambar ni. Dah nak habis. Kalau korang nak rasa (nak rasa tu maksudnya makan sikit2 aje tau) dtglah sini. Ada tinggal 3 batang. Kalau korang nak makan sampai kenyang, carilah di warung lontong Jawa hehehe
Sent via BlackBerry from Maxis

40 comments:

  1. jauh sgt rumah YB, kalo dekat, dah lama dah sampai.. haha..

    *tak malu

    ReplyDelete
  2. aikk.. hari ni sy 1st?? cam pelik je.. kalo tak, berlumba2 org nak komen 1st..


    haha

    ReplyDelete
  3. memang sedap lontong jawa ni...
    sebab guna nasi impit batang...
    yang biasa jual tu guna nasi impit biasa jer kan?

    rajin betul mak adam..bukan senang buat nasi impit batang ni....



    errr...tak dpt rasa pun, sbb tak datang...huhuhu

    ReplyDelete
  4. salam YB,

    org2 tua pesan waktu makan kena fokus. depan rezeki tak baik main BB.

    *saje jeles*

    ngehngeh

    ReplyDelete
  5. saya pun tgh makan lontong jamuan kat opis.

    ReplyDelete
  6. jawa & lontong susah dilepaskan..haha!

    ReplyDelete
  7. kalau tau ada lebih banyak saya tapauuuuuuu~~~ hahahahahah :P :P

    ReplyDelete
  8. lama dh tak makan lontong YB...memang best..angker je rasa jawa diaaaa...yeahhh

    ReplyDelete
  9. mesti yg kitorang dok belek2 tu laa belennye ye YB. nyaris nk masuk dlm henbek dah tp kesian kat org blkg. wahahahaah

    ReplyDelete
  10. dari tadi duk aim kat lontong tu ... gambo pun dah yummyyyy !!

    ReplyDelete
  11. Lontong sedap..tapi kalu Lotong tidak..

    ReplyDelete
  12. ampun YB...tak dpt gi jalan umah. saya dah janji dgn org nak deting belakang mesjid. huhuhu

    ReplyDelete
  13. dah abis posa nam blm YB?

    ReplyDelete
  14. okeh.. diakui.. aku tak pergi rumah ko semalam.. so aku mmg tak tahu kesedapan lontong itu!!... huhuhuhu....

    ReplyDelete
  15. GaDis CoMeL,

    itulah kan? Tapi kalau awak dtg KL jgn lupa singgah rumah saya tau. Awak roger aje saya.

    Saya suka org yg tak malu ni. Senang ajak borak hehehe

    ReplyDelete
  16. GaDis CoMeL,

    tahniah awak first arini!

    Yg lain tu lambat buka pc kot arini. Monday blues lah tu ngeee

    ReplyDelete
  17. MENTIBANG LAUT,

    Nasib baik awak dah makan. Kalau tak, mana nak cari lontong yg ori ni kat KK tu? ngeeee

    ReplyDelete
  18. Lontong Jawa memang sedap la sbb buat guna daun pisang... Jiran sayapun orang Jawa gak... Jawa Kelang... Memang sedap lontong dia...

    ReplyDelete
  19. kak long,
    Lontong yg ori memang guna daun pisang dan dibuat mcm batang. Smlm kebanyakan blogger tak pernah tengok yg batang tu lalu saya tunjukkan 2 btg yg belum dipotong. Teruja mereka.

    Kak long dah biasa nampaknya dgn lontong btg ni. Biasa campur dgn org Jawa ek?

    Sejujurnya lontong batang semalam kami beli dari emak saudara saya yg menjual lontong. Tapi rendang dan kuah kacang serta makanan lain semua tu emak Adam yg masak.

    Raya hari tu emak Adam buat lontong tu sendiri tapi semalam rasa membazir gas aje kalau nak masak setakat 20 btg. Nak rebus lontong tu ambil masa dlm 4 jam.

    Lain kali bolehlah dtg. Tapi lontong takdelah kot hehehe

    ReplyDelete
  20. AiTotYati,

    Saya tahu awak jeles! Dah lah lontong tu sedap, sempat pula main dgn BB hehehe

    ReplyDelete
  21. Monalea,

    Opis awak pun buat jamuan lontong utk majlis raya? Kenyanglah semua org.

    ReplyDelete
  22. makdara TERdiva,

    Betul tu tapi ada juga Jawa yg tak kenal lontong. Jawa 'murtad'lah tu kiranya hehehe

    ReplyDelete
  23. syah,

    Tak lah lebih banyak sgt tapi kalau awak minta tapau rasanya emak adam bagi. Lain kali jgn segan bertanya ngeh3x

    ReplyDelete
  24. HEMY,

    Macamlah awak pernah makan lontong kami? hehehe.

    Aku tengok ko, keri dan kapten bukan main lagi khusyuk makan masa duduk di hujung meja tu. Nasib baik budak2 pompuan tu ajak solat. Kalau tak mahu 5 round korang bantai hahaha

    ReplyDelete
  25. Masy,

    Ha'ah yg 2 btg tu lah. Takde maknanya korang kidnap lontong 2 btg tu tanpa rendang dan sambal kacang serta serunding. Tak sedap sebab tak lengkap hahaha

    ReplyDelete
  26. sally,

    Pindahlah KL. Boleh kita saling kunjung mengunjungi hehehe

    ReplyDelete
  27. silversarina,

    aim kat lontong tu takpe jgn aim kat org yg makan lontong tu hehehe

    ReplyDelete
  28. relevan,

    boleh makan ke lotong? Kalau boleh pun tak lalu rasanya ngeee

    ReplyDelete
  29. gadisBunga,

    itulah ingat awak dan DrSinga datang. Dia kata nak dtg kalau sempat tapi tak sempatlah tu sbb dia kata nak jalan jauh semalam.

    Awak yg tak jalan jauh rupanya pergi dating kat belakang masjid. Masjid mana tu? Jgn kena cekup tok kadi sudahlah. hahaha

    ReplyDelete
  30. juliet,

    Nyampah lah aku. Atikah ada tanya ko dan kts tak datang ke? Aku kata korang pemalu. Dulu dah datang pun tak masuk huhuhu

    ReplyDelete
  31. coffemaker,

    Alhamdulillah dah habis hari Khamis aritu.

    ReplyDelete
  32. TINY,

    Aku tak pandai nak terangkan kesedapan lontong ni tapi yg pasti ianya lebih sedap dari Jonis hehehe

    Malam ni pun ko masih rancak beraya aku tengok. Takde ke rancangan nak korner ke rumah aku ni wei?

    ReplyDelete
  33. ~Kak AZZ~,

    Biasalah makan lontong ni ek? Mmg sedap kerana nasinya lembut.

    Tapi ada juga Jawa yg tak tahu masak lontong. Jawa di kg emak Adam di Tg Karang kebanyakannya cuma pandai masak ketupat bila raya. Emak Adam pandai masak lontong sejak kahwin dgn saya hehehe

    ReplyDelete
  34. ERMM SEDAPNYERR... LAMAAAA
    TAK MAKAN LONTONG MAK BUAT

    ReplyDelete
  35. Mak Su,

    Kalau ada no maksu boleh saya roger maksu Ahad tu huhuhu

    ReplyDelete
  36. T@sh Sch@,

    Lontong tu mmg sedap. Hingga menjilat jari.

    Emak awak pandai buat lontong jugak ke? Kg awak kat mana ek?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails