Wednesday, September 29, 2010

Jom Makan Tengahari Dgn Aku

Macam2 suratkhabar ada cerita tentang kedai ini

Kami ke Bidor utk lunch. Org kata kari kepala ikan kat restoran Nordin ini femes.

Femes tak semesti sedap tapi ada aku kisah. Dah alang2 aku cuti berpuasa hari ini, aku nak makan puas2. Dia tengah sediakan makanan yg kami order. Kami berempat. Jgn pula nak speku. Semua lelaki!
Sent via BlackBerry from Maxis

36 comments:

  1. abg kaklong lbh femes makan kat umah...hehehe...
    klu makan kat luar,mcm yg dikomplen nyer....

    ReplyDelete
  2. hehehhee..... TuanAl awal rupanya.....





    er.. makan jer laaaa....

    ReplyDelete
  3. Salam tuan YB, semoga sihat selalu

    Kari kepala ikan sedap campur kacang bendir "masak rebah bangun"...
    (istilah orang Johor bermaksud sayur separuh layu...)

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    BILA KE TELUK INTAN, LF GUNA LALUAN IKUT BIDOR. TAK TAHU PULAK ADA KEDAI MAKAN ISTEMEWA DI SINI. NAMPAK GAYANYA, LAIN KALI KENA CARI DAN SINGGAH

    ReplyDelete
  5. aku tak pernah sampai Bidor... huhuhu

    ReplyDelete
  6. kat Penang ni pun melambak tp nasik kandar tetap tak berapa nak layan.hehe

    ReplyDelete
  7. baruuuu ke area Bidor beberapa minggu lepas. Tapi lalu je la. Sebab bukan nak ke Bidor pun, tapi nak ke Teluk Intan...

    ReplyDelete
  8. bila ko nk banjer aku ngan tij kari kepala ikan besaaarrr punyaaa nih??... bila?? bila??..

    ReplyDelete
  9. kat bidor ada pau bes !
    tp IE tak suka..

    opss


    nak tumpang tanya

    Dokto LF selalu p T.Intan ???

    ReplyDelete
  10. YB, femes tak femes tak penting, yang penting sodap...

    ReplyDelete
  11. Selamat datang ke Negeri Beta!
    (dari wakil Sultan Perak)

    ReplyDelete
  12. al-lavendari,

    cayalah bang. Abg kalau nak apa pun mmg boleh sbb abg serba boleh hehehe

    ReplyDelete
  13. juliet,

    Ha'ah Bidor banyak jambu batu dan juga petai.

    Nape tak tepon aku tadi kalau ko nak jambu? Masa ko komen tu aku masih sedap makan kari kepala ikan tu.

    Nak no aku ko tahu nak dapatkan dari siapa hehehe

    ReplyDelete
  14. kak long,

    kiranya masakan kak long lah yg paling femes bagi abg kak long tu. Eloklah mcm tu.

    Tapi tak baik komplen kalau makan di luar w/p tak sesedap masakan isteri. Kira rezeki juga tu.

    ReplyDelete
  15. zonaku,

    Tuan AL pun mampu memberi saingan kalau dia mahu. Tak tahulah berapa lama beliau boleh bertahan hehehe.

    Dah makan pun tadi. Kalau nak tunggu awak, kebulurlah saya sbb awak jauh nak dtg Bidor tu.

    ReplyDelete
  16. Abi Al-Baihaqi,

    Wsalam Tuan. Semoga tuan pun sihat selalu dan dirahmati Allah.

    Mmg kari tadi dicampur bendi rebah bangun. Tapi sbb lama sgt dlm kuah kari yg panas tu, bendi tu rebah tak bangun2 hahaha

    psst - tapi habis jugak kami sapu bendi tu.

    ReplyDelete
  17. Monalea,
    Sedap hingga menjilat jari. Mamak tu hanya menggunakan ikan segar dari Pantai Remis.

    ReplyDelete
  18. luahfikiran,

    wsalam Dato'

    Bolehlah singgah kedai tu lain kali. Tak susah nak cari tempatnya. Kalau dari tol ianya sebelah kiri jalan selepas stesen Esso di pekan Bidor tu. Seberang jalan dari deretan kedai ni ialah bangunan TNB.

    ReplyDelete
  19. Shifu,
    Awak ke TI ikut Batu Gajah ke? hehehe

    ReplyDelete
  20. GaDis CoMeL,
    kat Penang lain dari yg kat Bidor ni. Kalau tak spesel tak keluarlah kat suratkhabar.

    Org pompuan mmg tak suka makan nasi kandaq. Awak suka makan secret recipe ek? hehehe

    ReplyDelete
  21. gadisBunga,

    Pergi TI tak ajak saya huhuhu. Tak pergi jumpa ckLah ke?

    Bidor mmg selalu jadi laluan saja. Dulu pun saya mcm tu. Cuma hari ni baru tahu ada restoran ni.

    ReplyDelete
  22. TINY,
    mcmana nak belanja korang berdua bila korang asyik sibuk memanjang? Korang pakat2lah dulu. Bila dah ready ko roger aku mcm hari tu.

    ReplyDelete
  23. ikan emas,

    Kat Bidor pun ada pau bes jugak ke? Sebelah mana tu?

    Kalau bes nape awak tak suka? ngeee

    ReplyDelete
  24. ibuintan,

    Yg ini femes dan sedap. Berbaloilah tunggu dia masak agak lama tadi.

    ReplyDelete
  25. ckLah,
    Menjunjung kasih Tuanku. Sampaikan sembah salam hamba pacal yang hina ini kepada Paduka Sultan.

    ReplyDelete
  26. kts,
    ko nak tukar menu apa?

    Aku tahu......



    Donut hehehe


    Mari aku belanja ko donut.

    ReplyDelete
  27. yb,abg kaklong tak la kompelen depan tauke kedai tu....
    tapi customer always alright kan...hehhehehe

    ReplyDelete
  28. kak long,
    Kalau mmg tak sedap dan berani nak komplen apa salahnya komplen direct kpd tauke kedai tu?

    Kalau tak, mmg itulah kali terakhir kita pergi kedai tu. Kan?

    ReplyDelete
  29. sahrom,

    Wsalam.

    Mamak. Dah 5 tahun dia berniaga di Bidor. Sebelum ni cuma menumnpang di kedai Cina tapi sejak setahun yg lalu dah beli kedai sendiri.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails