Tuesday, August 17, 2010

Bazaar Ramadan Datuk Keramat

Gerai menjual ayam percik dan martabak

Setelah seminggu berpuasa akhirnya aku berpeluang singgah di bazaar Ramadan di kg tempat kelahiran aku. Itupun dalam perjalanan nak menghantar Atikah balik ke UiTM ptg ni. Pagi esok dia ada exam.

Dah pukul 4:45 ptg ni. Tak tahulah sempat ke tidak nak balik ke rumah. Kalau tak sempat, makan besarlah aku dlm kereta hahaha
Sent via BlackBerry from Maxis

56 comments:

  1. heheheheee... musti semua pakat sinsinglengan masak... ;p

    ReplyDelete
  2. tak sempat balik, makan dlm kereta
    tp........




    tp........






    jangan berbuka awal
    nanti batal posa.... ;o

    ReplyDelete
  3. sobab.............


    manalah tahu

    sekarang nih musim hujan
    langit golap yo..

    ingatkan azan asar dah bertukar jadi azan maghrib
    hahahahaha................

    ReplyDelete
  4. huh terliur pulak apabila YB sebut ayam percik dan martabak....

    ReplyDelete
  5. semalam ade orang ( tokey bulan ramadhan je ) bagi murtabak ... tak yah beli ...he3x

    ReplyDelete
  6. tak per berbuka dlm kereta..musafir...

    ReplyDelete
  7. salam akhi YB...

    sabaq2 nooo lagi setengah jam br boleh berbuka....

    ReplyDelete
  8. Dak eja kalau tak 5 enariq berderet..tak sah!!!!!!
    selamat berbuka dalam kereta YB!!!!!

    ReplyDelete
  9. selamat berbuka.... tet.. tet... tet...

    ReplyDelete
  10. YB kalau berbuka dalam kereta, mau tak balik rumah nanti, dah tesandar kekenyangan mkn mertabak dan ayam percik sensorang...

    ReplyDelete
  11. eleh ,
    buka dalam keta ..
    jangan buka yang bukan2 tauuu...

    haha

    *lama kita tak bergurau senda kann kann..

    ReplyDelete
  12. seronok apa sesekali berbuka dalam kereta..mcm berkelah pulak...

    ReplyDelete
  13. salam anak tok keramat.

    saya baru faham kenapa awak sengaja lambat2 bawa kereta balik dari uitm tadi. rupanya awak nak makan besar sorang2 dalam kereta. hehe

    besok pagi2 saya nak ke Kota Bharu, Kelantan dan balik Jumaat. Jadi mungkin tak bersiaran kecuali kat hotel tu ada komputer dan internet percuma.

    ReplyDelete
  14. "Setelah seminggu berpuasa akhirnya aku berpeluang singgah di bazaar Ramadan di kg tempat kelahiran aku."

    kg tempat kelahiran saya jugakkkk ..

    huhuhu....dah berbelas tahun tak pergi.

    Pak Din Murtabak tu kiranya pioneer lah kan .Sekarang ntah ada lagi ke tak..

    ReplyDelete
  15. yb, u mah u dgn pasar tu bukannya jauh sgt.takkan tak sempat buka kat umah kot?

    ReplyDelete
  16. gudlak untuk atikah.
    apamacam... makan besar tak yb semalam.

    ReplyDelete
  17. Morning YB.....

    Yg penting sekali hati2 drive kete. Sempat atau tak sempat b`buka, kira nombor 2.

    :)

    ReplyDelete
  18. makan dlm kereta lagi romantik..hahahhaha

    ReplyDelete
  19. berapa harga ayam percik tu?

    ReplyDelete
  20. salam yb..

    mcm manelah agaknye rupa kalo yb mkn sesorang dlm kete...

    pasti lucu dong..

    kak ct pulak hari2 buka dlm kete..almaklum kl kan jem..

    yg pasti kurma dan air masak mmg sentiasa simpan dlm kete..

    ReplyDelete
  21. Eja no 2,
    Kami satu famili pakat singsing lengan membeli. Emak Adam, Atikah dan saya hehehe

    ReplyDelete
  22. Eja no 3,
    Buka ikut time sbb radio kan ada azan. Dah dekat nak sampai rumah masuk waktu. Jadi buka dlm keretalah semalam.

    ReplyDelete
  23. Eja no 4,
    Betul tu. Semalam di sepanjang jalan dari rumah nak ke Shah Alam dan balik semula ke rumah ada tempat2 yg hujan.

    Jalan pulak jam terutama masa pergi tu.

    Jgn dibuat berbuka awal. Rugi aje berpuasa.

    ReplyDelete
  24. Eja no 5,
    hebatlah enariq ni. Kalau tak cukup 5 tak berhenti komen hahaha

    ReplyDelete
  25. anjang,
    ayam percik keramat tu mmg marveles. Ermmmm yummy yummy.

    oppss buat lapar pulak puasa pagi ni hehehe

    ReplyDelete
  26. sonata,
    murah rezeki awak. Harap2 dia bagi setiap hari hehehe

    ReplyDelete
  27. kak long,
    musafir apa mende nya. Tak sampaipun 2 marhalah. Cuma 43 x 2 = 86 km aje.

    Lagi best buka dgn famili kat rumah huhuhu

    ReplyDelete
  28. Ummi,
    wsalam.

    Masa ummi tulis komen ni saya sedang tersangkut jam kat NKVE. Kira tak jauh dari rumah ummi. Kalau dah nak masuk waktu berbuka boleh korner aje berbuka kat rumah ummi hehehe

    ReplyDelete
  29. DrSinga,
    Eja nak kalahkan kts dan juliet. Anak dara 2 org tu selalu setakat 3 atau 4 aje. Eja 5. Up satu hahaha

    Terima kasih. Awak pulak buka kat klinik ke?

    ReplyDelete
  30. Shifu,
    Masa awak ucapkan selamat berbuka tu tinggal 2 minit lagi nak buka ngeee

    ReplyDelete
  31. ibuintan,
    kami tukar plan. Dari pasar Keramat, saya hantar emak Adam balik rumah bersama2 makanan yg dibeli tu kerana takut tak sempat. Nanti emak saya dan Haikal serta Haizam takde apa yg buat berbuka.

    Saya sorang hantar Atikah balik kampus. Keluar rumah pukul 5:45 ptg.

    Cuma berbekal kurma sebiji dan pulut panggang. Tak bawa ayam percik sbb mcmana nak makan sambil pegang stereng hehehe

    ReplyDelete
  32. LiNda,
    bulan puasa tak baik buka yg bukan2 dalam kereta hahaha.

    Awak ni masih 'nakal' mcm sebelum ni jugak. Ai like hehehe

    Ha'ah dah lama kita tak bergurau senda. Windu pulak ekeke

    ReplyDelete
  33. Idalara,
    Kalau berbuka sekeluarga dlm kereta mmg seronok. Boleh hulur2 makanan dan minuman.

    Tapi semalam saya berbuka sorang2 huhuhu

    ReplyDelete
  34. meo188,
    yg tak best highway pun jam semalam. Yg bukan Islam pun sibuk nak balik ke rumah juga time tu huhuhu

    ReplyDelete
  35. al-lavendari,
    wsalam anak Juasseh + lavender height hehehe

    Makanan yg banyak2 yg beli kat pasar keramat sudah diturunkan bersama emak Adam sblm saya bertolak ke UiTM. Takde maknanya saya pandu perlahan huhuhu.

    Dari Shah Alam ke rumah smlm cuma setengah jam aje. Itu pun hujan dan jam. Kalau tak, mungkin 25 minit dah sampai.

    Blogger tegar yg selalu travel mcm abg ni kenalah beli broadband satu. Baru boleh bersiaran dari mana2 tempat di mukabumi ni hehehe

    ReplyDelete
  36. Reen,
    Kan kita sekampung walaupun tempat awak dilahirkan dgn tempat saya dilahirkan dipisahkan oleh Sg Klang yg mengalir lesu tu hehehe.


    Pak Din martabak mmg antara yg pioneer kat situ. Dalam gambar saya tu gerai dialah.

    ReplyDelete
  37. Syida,
    Mmglah dekat. Sebatu (1.6km) aje.

    Tapi semalam selepas pergi pasar saya pergi hantar Atikah balik UiTM. Bertolak pukul 5:45. Time jam tu. Mana nak sempat berbuka kat rumah huhuhu

    ReplyDelete
  38. kakpah,
    Terima kasih di atas doa kakpah tu. Nanti Atikah bacalah tu.

    Makan besar bila dah sampai rumah. Masa tu dah pukul 7:33 ngeee

    ReplyDelete
  39. Catwoman,
    Selamat pagi.

    Betul tu kena sentiasa berhati2 di jalanraya. Jalan jam - nak pecut pun tak boleh.

    ReplyDelete
  40. semalam tengok buletin utama ade segmen bazaar ramadhan... ngam-ngam kat kg datuk keramat plak tu... saya tengok sungguh-sungguh... kot kot laa nampak YB kannn... hahahahahah :P :P :P

    ReplyDelete
  41. Rozita,
    kalau makan berdua dgn emak Adam barulah romantik.

    Semalam saya berbuka sorang2 dlm kereta huhuhu

    ReplyDelete
  42. pB,
    sepotong yg besar RM5.

    Tapi saya beli kepak dan cakar ayam aje. Buat makan gitu aje bukan makan dgn nasi hehehe

    ReplyDelete
  43. kak ct,
    wsalam.

    Susah jugak nak makan dan minum sambil memandu di highway Duke smlm. Saya kena perlahankan kereta sehingga 90 km/j. Hiway tu kan banyak korner2. Mana nak pegang stereng mana nak buka daun pulut panggang dan mana nak bayar tol hahaha

    ReplyDelete
  44. syah,
    mereka dah rakam sehari dua sebelum tu. Jadi takdelah muka saya.

    Malam sebelum tu mereka tunjuk pasar ramadan di setiawangsa. Rakaman dibuat pada hari Jumaat.

    Kalau nampak kameraman saya akan jauhkan diri. Takut terlebih glamer kalau masuk tv hehehe

    ReplyDelete
  45. YB,






    nk kirim ayam golek dgn murtabak!
    hihi!

    ReplyDelete
  46. aNiS,
    Boleh2 tapi jauh sgt nak hantar.

    Raya ni awak tak balik Msia ke?

    ReplyDelete
  47. jangan memandu sambil makan.. bahaya taww abang yb tewww.. ehehe

    ReplyDelete
  48. sedapnya murtabak.. dgn ayam percik.. dgn ayaq tebu.. dengan ayaq nyok.. dgn bihun sup..

    ReplyDelete
  49. en_me,
    Selalu kalau bukan bulan puasa saya tak memandu sambil makan tapi semalam kerana nak ambil sunat buka di awal waktu. Masa tu highway 3 lorong tu pun tak banyak kereta.

    ReplyDelete
  50. Mak Su,
    Kami tak berbuka dgn nasi. Makan nasi masa bersahur aje.

    ReplyDelete
  51. GaDis CoMeL,
    Martabak Pak Din tu. Sedap dan femes dari dulu lagi.

    Ayam percik tu mmg kaw kaw.

    Ayaq tebu dan ayaq nyok kami tak beli semalam.

    Tapi kami beli soto bihun + nasi himpit.

    Kalau awak dekat boleh datang berbuka kat sini hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails