Monday, May 17, 2010

Persamaan Aku Dengan Ananda Krishnan

Ekoran cerita aku tentang Mrs Maniam semalam aku teringat yg org kedua terkaya di Malaysia iaitu T Ananda Krishnan pernah bersekolah di sekolah rendah yg sama dgn aku. Tak pasti pula samada Mrs Maniam pernah mengajar dia. Tapi mungkin tidak sebab umur mereka lebih kurang.

Selepas tamat sekolah rendah di Brickfields, Ananda menyambung pelajarannya di Victoria Institution. Aku pun sekolah menengah di situ juga. Kiranya aku ni mengikut jejak langkah beliau ecece.

Tapi persamaan kami berakhir di situ huhuhu

Sekarang Ananda mempunyai banyak syarikat dgn harta sebanyak RM27 billion menurut laporan Malaysian Business keluaran 15 Mac hari tu. Dia merupakan org yg kedua terkaya di negara kita selepas Robert Kuok dgn harta bernilai RM42.76 billion.

Aku mungkin org yg ke 27 juta terkaya di Malaysia.

Oh ya satu lagi persamaan aku dan Ananda: Kami sama2 pakai Maxis - tapi dia taukenya sedangkan aku cuma pelanggan yg akan menambah kekayaan org yg dah sedia kaya ni hehehe

38 comments:

  1. Yb ada camry, ananda takde kot,ehehehe.

    ReplyDelete
  2. krim salam kat hazwan ye...ehh..silap..kat nenek hazwan,ekekekeke.

    ReplyDelete
  3. mn tau..satu hari nt..masuk ranking yg ke 27...ke..

    :P

    ReplyDelete
  4. juliet,
    Betul kata ko tu. Aku rasa naik sikit ranking aku. Mungkin aku org yg ke 26.999 juta terkaya di Malaysia sbb aku ada camry tua tu ngeeee

    ReplyDelete
  5. juliet lagi,
    insyaAllah nanti aku sampaikan. Nenek Hazwan nak operate pukul 2 ptg ni. Ko doakan dia selamat ya.

    ReplyDelete
  6. baru ku tau..ananda juga sama macam aku..pakai maxis.

    ReplyDelete
  7. i ada persamaan dgn YB
    --->JaWa.

    ReplyDelete
  8. atuk ananda lahir kat mana ?

    atuk YB lahir kat mana ???

    ReplyDelete
  9. kalau YB orang yg ke 27 juta
    sya pulak pungkin yg ke 72 juta
    errpp...jauh tu... sayuppppp...

    ReplyDelete
  10. Kami doakan moga nenek selamat dan tabah lalui semua ni.

    ReplyDelete
  11. saya pun samalah... guna maxis jugak... tapi saya up sikit lagi, guna celcom jugak... hahahahahah :P :P

    Semoga mak YB sihat dan selamat menjalani pembedahan... Amin...

    ReplyDelete
  12. hanie,
    haah mana tau kan kalau dah rezeki.

    BTW org ke 27 terkaya di Msia skrg ialah Puan Sri Chong Chook Yew pemilik Selangor Properties.

    You better watch out Puan Sri. Here I come! hehehe

    ReplyDelete
  13. ONE ZABA,
    dia pakai maxis sbb itu sykt dia. Ko pakai maxis buat tambah kaya dia aje hehehe

    ReplyDelete
  14. Syida,
    Hidup Jawa!

    Tapi sayang Jawa setakat kerja dgn Pakistan huhuhu

    ReplyDelete
  15. ikan emas,
    saya rasa atuk kami sama2 tak dilahirkan di negara ini. Nasib cucu mereka tak sama walaupun sama2 warga negara huhuhu.

    ReplyDelete
  16. Eja,
    ceit penduduk M'sia pun baru 28 juta org. Tak baik awak merendah diri sangat. Saya percaya awak dalam top 50% hehehe

    ReplyDelete
  17. juliet lagi & lagi,
    terima kasih di atas doa tu.

    Kami tu siapa? Awak dan .....

    ReplyDelete
  18. NL,
    something in the way. Itulah sbb nya asyik on the way aje. Tak sampai2 huhuhu.

    psst - paling kuat setakat Sg Way ngeee

    ReplyDelete
  19. syah,
    memang sah awak lebih kaya dari saya sbb ada 2 talian ngeh3x

    Terima kasih di atas doa awak tu. Semoga semuanya dipermudahkan hari ni dan hari2 mendatang.

    ReplyDelete
  20. Ape2 pun...ada jugak yang sama...mungkin YB lebih sikit dari dia...YB ada blog...tapi dia takde...hehehe

    ReplyDelete
  21. Kami tu maksudnya seluruh rakyat mesia, kan YB katanya,ehehehehe.

    ReplyDelete
  22. errr bukan Sungai Besi ker yang paling kuat huhuhuhuu





    *bila nak beli helikkopter.....

    ReplyDelete
  23. kak anie,
    dia org sibuk mana nak ada blog. Saya yg takde kerja ni bolehlah berblog huhuhu.

    Tadi saya jalan2 kat facebook jumpa syed mokthar al bukhari. Org kaya ramai yg pakai fb aje kot hehehe

    Nak kena beralih ke fb lah

    ReplyDelete
  24. juliet,
    letih nak sampaikan kalau seluruh rakyat Msia kirim salam.

    Sampaikan salam aku kat kawan kita yg satu opis dgn ko tu ngeee

    ReplyDelete
  25. NL,
    Sg Besi mungkin yg paling kuat tapi Sg Wang lagi kaya.

    Hari tu dah nak order tapi Eurocopter kata dia org nak siapkan tempahan TUDM dulu hehehe

    ReplyDelete
  26. haha..jadi la..ada gak persamaan nyeee

    ReplyDelete
  27. nak tukar celcom la plak

    .
    .


    taknak sama dgn ko.. eh silap.. taknak sama dgn ananda ...


    :P

    ReplyDelete
  28. Tahniah yB..kerana berjaya membuat hampir persamaan dengan Ananda Krishnan.. dia toke Maxis kita pengguna..sama lah tu..hehe! dibawah satu bumbung Maxis..

    ReplyDelete
  29. HEMY,
    setakat sama sekolah aje takde maknanya. Kalau sama kaya mcm dia tu barulah ok huhuhu

    ReplyDelete
  30. kts,
    boleh aku beli saham axiata. Kiranya ko jadi pelanggan aku hehehe

    Jgn lupa bagi no hp ko tu kat aku. Tapi lepas ni mahallah sikit kalau call atau sms ko. Jom kita tukar sama2. Buat pakej family and friend. Boleh ko call aku sampai tergolek2 bayar sikit. Berbaloi2 ngeee

    ReplyDelete
  31. relevan,
    itulah saya hairan ni. Sebelas tahun yg pertama tu dah elok sama aje langkah. Tiba2 bila dia pandai berniaga, saya setakat pandai jadi pengguna huhuhu.

    Kita dgn dia di bawah satu bumbung.Bezanya dia di tingkat atas, kita di basement ngeh3x

    ReplyDelete
  32. Ananda kaya kat dunia dah tentu!!..
    kat akhirat esok???... (....teeeettttt!!!)...

    Jgn sekadar nk tgk ranking kaya dunia.. dh check lom ranking nk SENANG AKHIRAT.. dh betul2 mantap dan padu lom amalannya???....

    (kalau dgn kaya dunia akan buat aku di tolak dari senarai syurga Allah, AKU REDHA TAK KAYA WANG RINGGIT SAMPAI MATI!!..SERIUS!!..)

    bukan nk perasan baik, tapi itu kan tujuan hidup kita di dunia, utk menuju akhirat dan mengejar syurga Allah..

    -sekadar mengingatkan...

    (walaupun aku baca komen aku ni, aku sendiri rasa cam POYO!, tapi aku tetap jugak nk post komen nih... hihihihi....)

    - berpesan walau sebaris ayat (tapi aku ni dh berperenggan dh nih!!).. kahkahkah..

    ReplyDelete
  33. TINY,
    aku dah kata ko ni kalau bagi lecture mcm ustazah. Bagus aku suka. Sekurang2nya ada kawan yg mengingatkan.

    Apa yg ko katakan tu betul belaka. Aku setuju dan aku pun nak macam ko juga.

    Apa yg aku tak tulis dalam n3 aku tu AK ni banyak keluarkan duit utk buat rumah ibadat utk agama dia. Pantang suku sakat dan kaum dia minta dia akan hulur.

    Aku ni belum mampu nak buat mcm dia. Setakat seringgit dua tu bolehlah. Kadang2 aku rasa sedih bila ada saudara kita yg buat surau atau masjid dan minta derma ke sana sini. Andainya aku kaya mcm AK ni insyaAllah aku beri.
    Ramai lagi yg memerlukan spt org miskin, rumah anak2 yatim, mualaf dsb.

    Itu sbb elok juga jadi kaya dan dermawan. Kita di jalan yg benar. Tak rugi kita sedekahkan harta kita. Mati esok bukan nak bawa harta pun. Kalau utk waris, sikit pun dah cukup. Biar mereka cari sendiri kalau nak hidup kaya raya.

    Maaflah komen balas aku ni panjang. Terima kasih ko sudi baca sampai habis.

    ReplyDelete
  34. salam,

    saya pun ada kaya juga tapi saya guna kaya buat sapu kat roti je hehe

    ReplyDelete
  35. oh, sy tak suka pengguna maxis sebab credit sy abis cepat bila sms/call maxis ni. huahua~

    ReplyDelete
  36. penjejak maya,
    wsalam.

    Roti bakar kalau sapu kaya sedap. boleh kaya jual roti bakar mcm kat kopitiam tu hehehe

    ReplyDelete
  37. Jules,
    alamak. Lepas ni awak kuranglah sms dgn saya huhuhu.

    Apa kata awak beli blackberry. Boleh BBM dgn saya secara percuma ngeeeee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails