Paman, member office pernah kena. penat2 hantar documents, bila check if dah lulus ke tak permohonan dia, rupa2nya documents hilang. tak pasal2 kena ambik cuti lagi..
wah.. bizi betui orang kerajaan ni eh.. fail bertimbun... hihihi..
eh eh.. kerusi dia ngan partition dia cam sama ngan kerusi ngan partition kt opis tiny la.. cumanya kat sini kaler hijau.. hahaha (komen yg tak dak kena mengena.. hihihi...)
Jard, Dah ada jabatan yg paperless tapi kebanyakan masih nak tengok hardcopy. Kadang2 kami kena submit berpuluh2 set. Banyaknya pokok yg kena tebang huhuhu
Mak Su, setakat fail toyol tak nak kot. Kalau ada duit mcm kat bank tu berbaloilah toyol berkeliaran hehehe
TINY, to be fair, opis ni kena memproses permohonan utk seluruh negeri Selangor. Bukan sikit permohonan tu maklumlah negeri termaju di Msia. Kakitangan dan pegawai yg ada pula terhad. Dahlah tu mana lagi nak hadir kursus dan lawatan hehehe
Kerusi dan partition mcm tu mmg agak standard. Sykt saya pun ada supply peralatan opis yg mcm ni dan yg lebih cantik. Sesiapa berminat bolehlah hubungi saya (iklan pulak tapi lantaklah ini blog saya kahkahkah.)
sI tEDI, dah tak muat nak masuk almari. Lagipun pegawai tu cuma ada 2 minggu utk menyemak, membaca dan memberi komen kpd fail2 yg banyak menimbun tu. Cian dia.
MENTIBANG LAUT, Tidak. Bahkan ini semua projek yg aktif. Di Selangor ini ada banyak projek. Jadi jabatan yg saya pergi pagi tadi tu mmg sibuk. Mcm tak cukup kakitangan aje hehehe
CP, haah opis gomen. Kalau awak tak nak komen saya nak tambah komen saya:
Selain disediakan sarapan pagi, ada juga makan tengahari. Meeting saya back to back pagi tadi. Yg first pukul 9:15 dan yg kedua pukul 10:15. Habis meeting kedua tengok sarapan tu dah ditukar kpd hidangan makan tengahari. Nasiblah saya terpaksa berkejar ke pejabat client pulak. Kalau tak makan free lagi hehehe
betul tu, kalau kena timpa fail boleh icu ni
ReplyDeletetak hilang punya la..
ReplyDeletegomen blom smpi tahap paperless.. huhu.. kalau lah diorg pasang SAP.. kan senang
ReplyDeletemesti dekat MPSA atau dekat hujung bukit tu ;p
ReplyDeletehilang dalam timbunan..hehehe
ReplyDeletebila tengok fail2 tu, ada dua kemungkinan:
ReplyDelete1. banyaknya kerja dia orang kena buat; atau
2. banyaknya kerja yang dia orang tak buat.
Paman, member office pernah kena. penat2 hantar documents, bila check if dah lulus ke tak permohonan dia, rupa2nya documents hilang. tak pasal2 kena ambik cuti lagi..
ReplyDeletebukan takat ilang...cari pun xjumpe tue...hahahahha
ReplyDeletetak 'hilang'....
ReplyDeleteofficer yang in charge cuti...
janganler ada toyoi tersesat kat situ ek...
ReplyDeletewah.. bizi betui orang kerajaan ni eh.. fail bertimbun... hihihi..
ReplyDeleteeh eh.. kerusi dia ngan partition dia cam sama ngan kerusi ngan partition kt opis tiny la.. cumanya kat sini kaler hijau.. hahaha (komen yg tak dak kena mengena.. hihihi...)
Anjang,
ReplyDeleteKalau sampai masuk ICU dah kes berat. Berat sbb fail tu tebal giler hehehe
ONE ZABA,
Mungkin tak hilang cuma tak jumpa ngeee
Jard,
ReplyDeleteDah ada jabatan yg paperless tapi kebanyakan masih nak tengok hardcopy. Kadang2 kami kena submit berpuluh2 set. Banyaknya pokok yg kena tebang huhuhu
Eja,
ReplyDeletePandai awak teka. Mtg tadi di bangunan SUK
Hanie,
Tak mustahil hilang dlm timbunan hehehe
dah nak tersembam dah fail tu..
ReplyDeletesalam yb...kalau yb pergi miting kt opis swasta nampak keadaan yang sama jgn lupe masukkan dalam blog gak ye..saje nak tau ape pulak komen mereka
ReplyDeleteItu fail kalu hempap kepala boleh pecah tau..
ReplyDeleteeh, tak la.. officer incharge ada, tgh main sorok2 blakang file tu :D
ReplyDelete*cian pokok2 nona~ sob, sob*
fail tu x leh biar lat situ.. kena masuk lemari. he he he
ReplyDeletetu fail lama yg nak dilupuskan kot..
ReplyDeleteopis gomen ek?
ReplyDeleteerr no komen.. nanti kena gam
al-lavendari,
ReplyDeletetak berani nak komen takut lain kali saya tak boleh masuk ke opis tu lagi huhuhu
S-a-B-r-I-n-A,
kalau fail dah mcm bukit mcm tu mmg tak mustahil ada fail yg hilang. Fail utk projek paman pun hilang baru2 ni huhuhu
Nasihat paman, kena selalu follow up kalau berurusan dgn pejabat gomen hehehe
~O~,
ReplyDeletenak cari fail pun kalau tak betul2 tak tahu kat mana. Saya respek juga kakitangan dan pegawai yg terpaksa clearkan fail yg bertimbun2 ni.
DrSinga,
kalau pegawai tu cuti mmg org lain tak tahu nak cari fail tu kat mana ngeeeee
Mak Su,
ReplyDeletesetakat fail toyol tak nak kot. Kalau ada duit mcm kat bank tu berbaloilah toyol berkeliaran hehehe
TINY,
to be fair, opis ni kena memproses permohonan utk seluruh negeri Selangor. Bukan sikit permohonan tu maklumlah negeri termaju di Msia. Kakitangan dan pegawai yg ada pula terhad. Dahlah tu mana lagi nak hadir kursus dan lawatan hehehe
Kerusi dan partition mcm tu mmg agak standard. Sykt saya pun ada supply peralatan opis yg mcm ni dan yg lebih cantik. Sesiapa berminat bolehlah hubungi saya (iklan pulak tapi lantaklah ini blog saya kahkahkah.)
Ish.. tengok fail-fail tu naik seram rasanya. Kita dulu pernah gak kerja kat pejabat ni.. tu yang selalu dapat migraine..
ReplyDeletekakpah,
ReplyDeletetak lama lagi mesti tersemban kerana banyak lagi projek baru nak dikemukakan hehehe
kak ct,
wsalam.
Ok kalau nampak saya cuba ambil gambar. Tapi selalunya opis swasta tak banyak sgt fail sbb mereka pakai konsep paperless hehehe
relevan,
ReplyDeleteitu sbb fail2 tu diletakkan di atas lantai saja walaupun dah setinggi leher. Tak sampai paras kepala lagi hehehe
Nona,
officer tu ada sebelum saya ambil gambar tu tapi dia menyorok masa saya nak ambil gambar. Camera shy agaknya hehehe
sI tEDI,
ReplyDeletedah tak muat nak masuk almari. Lagipun pegawai tu cuma ada 2 minggu utk menyemak, membaca dan memberi komen kpd fail2 yg banyak menimbun tu. Cian dia.
MENTIBANG LAUT,
Tidak. Bahkan ini semua projek yg aktif. Di Selangor ini ada banyak projek. Jadi jabatan yg saya pergi pagi tadi tu mmg sibuk. Mcm tak cukup kakitangan aje hehehe
CP,
ReplyDeletehaah opis gomen. Kalau awak tak nak komen saya nak tambah komen saya:
Selain disediakan sarapan pagi, ada juga makan tengahari. Meeting saya back to back pagi tadi. Yg first pukul 9:15 dan yg kedua pukul 10:15. Habis meeting kedua tengok sarapan tu dah ditukar kpd hidangan makan tengahari. Nasiblah saya terpaksa berkejar ke pejabat client pulak. Kalau tak makan free lagi hehehe
jangan masuk meeting hilang idea sebab dah kena bagi makann, kaaans [via iPhone ]
ReplyDeletetunbegia,
ReplyDeleteidea makin banyak sebab makanan dia sedap hehehe
kat SUK ker tu isk isk...
ReplyDeleteNL,
ReplyDeletehaah kat SUK. Tak payahlah bagi tahu jabatan yg mana satu ngeeee
takpa tak payah bagi tahu pun tak per
ReplyDeletetapi kalau jabatan tu diurus oleh org melayu kompem macam tu...
tak ada 5S! hahahhaa
err syarikat YB guna peraturan berapa S... hhehehee