Wednesday, June 24, 2009

Kisah Kawanku

Kami dah berkawan lama - terlalu lama. Sebenarnya aku pun dah tak ingat kali pertama kami bertemu. Tapi dialah antara kawanku yg paling setia. Kemana saja aku pergi, dia pasti berada di sana. Dari Perlis sampai ke Sabah. Dari Kota Baru hingga ke Kota Marudu. Ya aku pernah ke Kota Marudu, Sabah dan kawanku juga ada di sana.

Bila senang jarang aku mencari kawanku. Tetapi bila susah atau tengah sesak dialah tempat aku mengadu. Biasanya dia tak kisah. Dia akan menolong aku seadanya. Ya seberapa yg aku ada dan seberapa yg dia ada. Yang aku tahu dia mmg berada, cuma aku yg kadang2 tak ada huhuhu.

Pagi tadi semasa menghantar isteriku ke pasar tani, aku telah pergi berjumpa kawanku. Ramai pula org mengerumuni kawanku. Aku terpaksa menunggu kerana tidak mahu mengganggu mereka yg sedang berinteraksi dgn kawanku itu. Tambahan aku tak kenal mereka tapi aku yakin mereka juga kawan kpd kawanku.

Setelah mereka berlalu, aku pula berkomunikasi dgn kawanku. Setelah aku geletek2 kawanku itu, dia pun memberi apa yg aku mahu - WANG!

I love you - Kawanku!

48 comments:

  1. baca tajuk aku dh boleh agak... maybank kawanku... huhu, kepala rimau tu!!

    ReplyDelete
  2. nasib baik bukan yippie! lagi..

    ReplyDelete
  3. Teja,
    Memang aku tak nak sembunyikan. Ko pun kawan kpd kawanku jugak ke?

    zaren,
    utk adam bolehlah yippie tu hehehe

    ReplyDelete
  4. kawan ko yg pakai atm rimau teww ker.. kat kota marudu pun ada erk.. wakaka

    ReplyDelete
  5. mmg lew, nape? ko nk no acc aku ke? mne taw ko nk transfer wet kat aku ke... wakaka!

    ReplyDelete
  6. Kawanku yang setia dulu kini dan selamanya:)

    ReplyDelete
  7. Kawanmu itu selalu diintai oleh perompak skang ni.

    ReplyDelete
  8. kalau ada kawan yang macam tu ok lah , kan

    tapi kalau yang tak kawan macam tu , macam mana pulak ??

    kena pulak dpt kawan yang jenis kena cari hari hari ....

    ReplyDelete
  9. err... saya punya account Yippie! tau... Hahahahahahah :P :P

    Tapi skang saya dah takde lagi kawanku itu... dah tukar... Heheheheheheh :P :P

    ReplyDelete
  10. en_me,
    a'ha dia lah tu. Dulu saya berkawan dgn bsn sbb kat pekan2 kecik pun ada. Tambahan teller dia ramai yg cun ngeh3x.

    teja,
    nanti ko bagi no ac ko kat email aku. ko kan nak beli layang2 baru hehehe

    Na Shari,
    Setianya selama mana kita masih ada duit. ngeh3x

    juliet,
    betul tu. Baru2 ni perompak nak bawa lari kawanku di stesen yg aku pernah terlibat besarkan. Perompak tak tahu aku pakai cermai laminated utk stesen tu. Mana boleh senang2 nak pecahkan pakai forklift hehehe

    pB,
    Berkawan biar beribu supaya bila kita jumpa kawanku duit boleh keluar beribu jugak hehehe

    syah,
    Yg lain tu kadang tak seramai opps sebanyak kawanku. ngeh3x

    ReplyDelete
  11. bila ko dah bertemu kawanku itu... aku ingin jadi kawanmu. kikiki..

    :p

    ReplyDelete
  12. Ha ha ha.... kawan bila mata ijau je.. kalau mata merah mesti tak nak kawan, ekekeke.......

    ReplyDelete
  13. tasik,
    Pagi tadi aku dah bertemu dgn kawanku. Cepatlah ko dtg jumpa aku sebelum apa yg kawanku beri tadi habis ngeh3x

    ReplyDelete
  14. kayteeze,
    Harap2 mata dia sentiasa hijau hehehe

    ReplyDelete
  15. hish, ape pulak nk beli layang2 baru smpai sinun... kat cni pun banyakk, tp kalau ikhlas nk bg kecik tpk tgn tapak seleman aku tadahkan... hehe

    ReplyDelete
  16. Paman YB,

    Jaga2 dgn kawanku tu.. kalau "mengadu" dgn dia lebih daripada 4 kali sebulan, dia mintak duit pengeras dari Paman.. hehehe..

    ReplyDelete
  17. Sabrina,
    Jgnkan 4 kali sebulan, kadang2 4 kali seminggu! Paman dah tak kerja ni nak 'mengadu' kat mana lagi? huhuhu

    ReplyDelete
  18. ngeh..ngeh...sy nk sengih jela:-)

    ReplyDelete
  19. shaliza,
    sengih ada makna tu hehehe

    Cinta Cukulet,
    Kawanku ganaz sbb ada kepala rimau. Ko tak suka yg ganaz ke? auww

    ReplyDelete
  20. aku benci kawanmu itu YB..

    kerana dia suka makan duhet aku. kekonon kasik aku kad kemudahan tapi bila lambat sikit bayar dia minta aku bagi bunga.

    minta la bunga raya ker..bunga kertas ker...

    ReplyDelete
  21. kawan aku jugak tu...esok nak gi ziarah.

    ReplyDelete
  22. ArPeGGiOS,
    Yg kenakan ko bunga tu bukan kawanku tapi bapak dia. Akupun tak suka dgn bapak kawanku tu hehehe

    psst - lain kali ko bagi aje dia bunga tahi ayam ngeh3x

    ONE ZABA,
    Untung org kerja gomen. 25hb aje hujan lebat. Sure esok kawanku kena gomol. Jeles ai ngeh3x

    ReplyDelete
  23. Sabrina,
    Terima kasih kerana bersimpati. huhuhu

    ReplyDelete
  24. haaaaaaaa dah kuar duit tu apa lagi... kata nak belanja...

    makan ABC kat sec 2 pun jadi ngeh3x

    ReplyDelete
  25. NL,
    mana ko pergi - petang baru muncul?
    Alamak aku tak pergi Shah Alam lah hari ni. Kalau ko nak dtg area aku boleh aku belanja.

    ReplyDelete
  26. saya tak pi mana2 dok kat sini jer... kat sini... jgn tanya kat maner ngeh3x....

    saya bz lah klu mowning2 dan tghari... shcedule saya tak menentu... tapi malam2 baru free manjang ngeeeeeeeeee

    errr tak dapat ler saya nak pi kesana jauh tu LRT pun tadek kat sana.. rugi nih... naknaik helikopter, habis minyak pulak huhuhu

    ReplyDelete
  27. lenkali nak jupe kawan ko tu, ajaklah aku sekali. walaupun aku tak kenal kawan ko tu, tapi aku kenal ko.hik3..

    ReplyDelete
  28. Kawanmu itu sungguh hensem. Begitu juga denganmu~~~
    bila nak belanja nih? hehehehe :D

    ReplyDelete
  29. tengok tajuk teringat dulu cikgu suh buat karangan...

    aku sebatang pen

    ReplyDelete
  30. tapi macam tak besh je sebab mebenk punya caj ni terlebih skit dpd bank lain..baru kena potong RM20 tak tau untuk ape

    ReplyDelete
  31. aku x faham

    nasib baik baca komen

    bank ghupernye

    memang teramat berada tu... billionaire

    ReplyDelete
  32. aku baca ayat demi ayat - baris demi baris - supaya aku tahu kisah kawanmu itu....dia akan sakit ke, mati ke...

    tiba2....aku rasa seram...mengapa kawanmu dikerumuni oleh ramai orang...kemalangan ke?

    aku baca ayat seterusnya.....pelan2...

    akhirnya...aku ngerti - kawanmu memang kaya! rupanya seorang kawan yang sangat berbakti....berkawan la dengan nya....

    ReplyDelete
  33. Pontianak Degil,
    Kawanku kawanmu jua.
    We both love her hehehe

    NL,
    Malam selalunya aku bz utk kegiatan kemasyarakatan dan akhirat. Jadual kita tak sama. Susahlah aku nak belanja ko ngeh3x

    Sapa kata LRT takde kat tempat aku? Stesen dia betul2 belakang setor aku yg baru tu. Sungguh. Kalau tak percaya tanya Juliet atau KTS.

    PenyuBiru,
    Kawanku tu boleh bagi paling banyak 3 ribu aje. Tak berbaloi aku nak mintak khidmat ko sbg body guard aku. Kalau aku nak keluarkan 3 juta nanti aku panggil ko ngeh3x

    Akmal,
    Ko tak pujipun kami dah mmg ensem ahaks.
    Bila2 ko dtg sini uncle boleh belanja hehehe

    ReplyDelete
  34. Tijah,
    Apa jadi dgn ko (pen tu)? Aku dulu jadi aku sebuah buku ngeh3x

    zaren,
    ko pergilah jumpa manager bank tu dan sergah dia. Customer is always right ma ....

    kapten,
    aku syak ko tak guna bank rimau tu ngeh3x

    sonata,
    aku pulak yg terpaksa komen ko ni baris demi baris, perlahan2. 3 kali aku baca sblm aku balas komen ko tu. Masa tu ramailah yg nak berkawan dgn dia hehehe

    Ada apa2 yg aku tulis tak betul ke?

    Kawan aku kena kerumun pagi tadi sbb bulan tua. Kalau 25hb hingga cukup bulan, kawan aku pun sibuk jugak. Maklumlah org dah dpt gaji.

    ReplyDelete
  35. aslkm YB..
    smga bahagia bsama famili..

    sekali baca, teman dak prasan..
    tpaksa baca skali lagi, baru dpt faham..

    aduhai..tanda2 dh berumuq la ni..!

    teman pun mcm one zaba- esok nk pi jumpa kawan.

    dlm sebulan, dua kali KENA jumpa..
    isk..isk..
    :D

    ReplyDelete
  36. hmmmm bagus tu YB tambah saham akhirat...

    malam yang saya maksudkan tu adalah tgh2 malam ler sampai pagi hehehe

    errr kalau YB sangup tunggu kul 2pagi apa salahnyer kedai mamak kan 24jam ngeh3x

    ReplyDelete
  37. takpe2..nanti manager itu juga jadi saya punya kawan heheh..

    ReplyDelete
  38. kawanku??? esok gaji..cekidout

    ReplyDelete
  39. amal,
    Mualaikum salam. Semoga amal sekeluarga sentiasa dlm peliharaanNya juga.

    Alamak mungkin cara tulisan saya mengelirukan org. Kena belajar balik ni. Ada mana2 cikgu boleh saya berguru?

    Nampaknya saya tengok ajelah kawanku kena gomol oleh org gomen esok huhuhu.

    Sebulan cuma 2 kali aje ke jumpa kawan? Kalau saya entah berapa kali sebulan sehingga naik meluat agak kawanku itu hehehe

    NL,
    Tgh malam sampai pagi tu time tidur.
    Drpd bangun pukul 2 pagi utk pegi kedai mamak lebih baik aku solat tahajud atau setidak2nya buat projek kah3x

    zaren,
    Kalau manager tu dah jadi kawan zaren, bg tahu uncle. Boleh uncle nak mintak loan ngeh3x

    ReplyDelete
  40. boleh...interest up skit la ngeh3x..

    ReplyDelete
  41. seb bek aku tak tertipu dgn mehnah2 macam nih...

    errr... sok kawanku akan berisi.. keh3

    ReplyDelete
  42. kawanku...
    sakura pun I LOVE U
    kat kawan ku
    ngeh...ngeh...ngeh

    ReplyDelete
  43. cik konfius,
    Baguslah ko tak tertipu tapi jgn konfius ngeh3x.

    Bolehlah ko belanja aku esok. Minggu lepas ko kata nak menyate dgn Syah. Aku nak tempek sekali tau.

    sakura,
    kita mencintai kawan yg sama hehehe

    ReplyDelete
  44. cett.. maybank2u rupanya.. hehe..

    ReplyDelete
  45. Jard,
    ko tak berkawan dgn kawanku ke? Tapi ko dgn aku tetap kawan hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails