Thursday, June 4, 2009

Corat Coret Kuantan - Bah 2

Pagi Selasa baru ini semasa di Kuantan, saya telah dibawa oleh rakan saya (org Kuantan) ke sebuah kedai menjual nasi lemak. Sedap dan femes katanya. Setelah melalui celah2 kawasan perumahan dan kedai2 maka sampailah kami ke kedai nasi lemak yg dimaksudkan. Alangkah kecewanya kami kerana kedai tersebut baru mahu memulakan perniagaan (belum habis mengatur barang2) walaupun sudah pukul 7:45 pagi. Rakan saya kata ini mungkin kedai utk eksekutif kerana eksekutif sarapan lambat. Dia nak cover segan dialah tu! hehehe Kalau macam ni mungkin tak lama lagi kedai ini boleh bungkus macam nasi lemak bungkus yg RM1.50 tu.

Setelah dikecewakan di situ, kami pun ke Tg Api untuk bersarapan nasi minyak yg mmg terkenal di kalangan penduduk tempatan. Kita layan beberapa keping gambar yg sempat saya rakamkan.

Kedai nasi minyak tu terletak di deretan kedai milik persatuan nelayan ini

Bot nelayan yg berlabuh di jeti Tg Api

Jambatan yg menghubungi Kuantan dgn Tg Lumpur. Di latar belakang ialah bandar Kuantan

Perkampungan nelayan Tg Lumpur dan kuala Sg Kuantan dilihat dari Tg Api

27 comments:

  1. lokasi memancing yg best ni kot YB...

    ReplyDelete
  2. o0h,,,
    sy b0leh rasa camne rasa malu kawan yb tuh...o0h,,malu siot!,,eh!sy sec0nd la!..kihkih

    ReplyDelete
  3. cantik pemandangan tu tapi sayang... agak berjerebu...

    haaaaaa nasibbaik YB tak kempunan nak makan nasi lemak har har har mana nak cari batu belah batu bertangkup!

    ReplyDelete
  4. err.. ni citer nasik lemak ke citer bot nelayan ? kompius aku.hehe

    ReplyDelete
  5. orang kata kat situ kalu ambik gambar time sunset memang malatop hehehe...

    ReplyDelete
  6. BJ,
    ko kaki pancing ke? pancing ikan ke pancing org hehehe
    kat situ aku rasa setakat ikan duri dan ikan belukang yg ada ngeh3x

    una,
    rasa taklah malu sgt sbb sy tolong cover line ngeh3x
    eh second pun dah happy? Lain kali cuba jadi 1st lah.

    suhaila,
    tak tahulah sedap ke tidak sbb kedai itu belum buka masa sy pergi situ. Kalau berpeluang lain kali sy pergi situ lagi.

    tchersally,
    dari tangga pertama terus jatuh tangga ke 4. Cuba lagi lain kali. hehehe

    NL,
    tak tahulah saya samada berjerubu atau yg ambik gambar tak terer mana huhuhu

    Setakat tak dpt makan nasi lemak tak lah sampai sy nak masuk dlm batu belah. Apa kelas mcm tu bro. hehehe

    PenyuBiru,
    ko mmg konfius. Aku citer tentang sarapan pagi nasi minyaklah. Citer aku dgn bot2 nelayan tu aku takkan publish. For personal consumption hehehe

    Akmal,
    kalau kamera mcm Akmal punya harus meletop tapi kalau kamera cokia mcm uncle punya kamera yg meletop ngeh3x

    ReplyDelete
  7. agaknya memang stail org kuantan bfirst nya kol 10.00 pagi bukan kol 7.00 macam org KL hehe

    ReplyDelete
  8. mmg jerebu tu kota kuantan... YB mmg terer tangkap gambor klu tidak takkan ada yang puji gambar tu cantik ngeh7x

    sajer nak kasi kipas sikit huhu



    aar lah apa kelas tak dapat makan nasi lemak pun nak sentapkan... kat kl siap ada nasi lemak antrabangsa lagi...

    errr ikan belukang tu... ngeri weyh hahahaaaa... tak sangup! org belah2 sawak atau sabah mesti tak mo ikan tu.....

    ReplyDelete
  9. lama dah tak ke Kuantan - kalau kursus selalu gi sini - cherating / de rhu lepas tu sambung ke Kemaman le...cari kepok leko / sata paans2...he3x sedapppp...sehingga licin pinggan !

    ReplyDelete
  10. rasanya pB pernah pergi kat restoran yang jual nasi lemak tu ...

    masa pergi tu , ala ala lepas lunch time. Tapi memang penuh dengan pelanggan ....

    ReplyDelete
  11. daku x pnh sampai kuantan ni...kesian kan?

    ReplyDelete
  12. zino,
    marah pulak org Kuantan nanti. Saya rasa mereka sarapan awal mcm kat tempat lain cuma kedai nasi lemak tu yg buka lambat.

    NL,
    ada apa2 ke ko jack aku ni??

    ikan belukang buat ikan kering sedap apa. hehehe

    ReplyDelete
  13. ko smpi awal sgt tu.. org sarapan pukul 8 pun dah kira awal... hikkkkssss..

    err.. bila nak pergi lagi kuantan??

    ReplyDelete
  14. kita org kuat kerja. Pukul 8 dah start kerja. Dan utk mendapat tenaga yg cukup kena makan banyak hehehe

    nanti kalau aku nak pergi Kuantan lagi aku bagi tau ko. Aku boleh hantar ko jumpa kawan ko kat sana tu hehehe

    ReplyDelete
  15. aku pancing dugong... huhu!

    ReplyDelete
  16. mcm pemandangan kat sg di kpg aku ja.. hehe

    ReplyDelete
  17. ckLah,
    Lama banget kita tak saling kunjung mengunjung. Terima kasih kerana masih ingat kat saya.

    bj,
    ko kurang kerjan po arek mancing dugong?
    Dapat jaws nanti baru ko tahu! hehehe

    jard,
    aku rasa pemandangan kat kg ko lagi cantik sbb berlatar belakangkan gunung kinabalu. Teringin aku nak ke Sabah lagi. Bila ko nak balik sana eh?

    Juliet,
    dulu masa aku mula2 sampai kat Kuantan aku pun terkejut dengar org makan nasi minyak pagi2. Tapi sekarang dah biasa. Tapi yg aku belum rasa lagi nasi minyak ko! hehehe

    ReplyDelete
  18. ermm..Naqeeb..kan ke Sally ni "tcherSally"..cikgu laaa..hehe

    ReplyDelete
  19. tchersally,
    NL tu terkedu sbb dia ingat Sally org Kelantan mcm dia tapi rupanya org Perak. Itu belum lagi saya bagi tau Sally org Jerman hehehe

    ReplyDelete
  20. hehehee apa tidak saya terkedu lalu terkezut namanya Sally persist awek eropah.... hihik...


    ada darah campuran kot har har har

    ReplyDelete
  21. jaws lg la best... ade unsur ganazzzzz.. i likeeee!!!

    ReplyDelete
  22. NL,
    Sally tu mmg sebahagian dari nama dia! Dia mmg ada darah campuran . . . . - campuran emak dng bapa dia! hehehe

    joe,
    apa ko buat 2 tahun kat sana? matrik ke?

    bj,
    aku tahu ko mmg suka yg ganazzz. Aku tak cukup ganaz ke? hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails