Sunday, May 17, 2009

Kenapa Badanku Tiba2 Rasa Panas Ni?

Malam ini tak tahu kenapa badanku tiba2 merasa panas lain dari biasa. Hendak kata cuaca panas, malam ni hujan sehingga niat saya nak jalan kaki saja ke surau utk solat Isyak terpaksa dibatalkan. Akhirnya saya naik kereta kerana hujan mula turun masa masuk waktu Isyak tadi. Nak kata demam, saya tak demam.

Tak cukup dgn air cond, pasang pula kipas. Kalau air, dah bergelen2 saya minum malam ni. Apahal pula rasa panas badan semacam ni?

Oh mungkin sebab saya ke sini petang tadi.


Kami membeli barang2 dapur dan barang lain kat sini. Tapi bukan itu yg menyebabkan badan saya jadi panas. Tetapi ini hah


Ya, saya ditawarkan minum minuman ini oleh promoter itu. Elok utk tenaga lelaki dan wanita katanya. Mujur saya minum secawan kecik aje. Kalau segelas besar mahu lain jadinya!

Mana emak Adam ni? Takkan dah tidur!!

51 comments:

  1. apa lagi..dah minum air power tu... cepat2 la tutup laptop..konpom esok segar.

    ReplyDelete
  2. Mentibang,Berjaya jugak ko akhirnya. Tahniah

    psst - itupun sbb aku buat 2 posting hari ni hehehe

    Mentibang lagi,Ingat nak tutup laptop tadi tapi emak Adam tengah sibuk menggosok baju abang2 Adam. Silap gaya aku kena seterika huhuhu

    ReplyDelete
  3. tak bajet...tgk diorg selalu dok kecoh no 1 je..hambik ari ni aku plak. haha..

    gosok baju kejap je tu..gi la tolong sat..pas ni adam bleh la dpt kwn baru..

    patut la xde posting terbaru..ada hal besar rupenye..ingat blk tg karang.

    ReplyDelete
  4. YB
    he he he
    minum jamu ke panas badan?

    ReplyDelete
  5. Mentibang,sure ramai yg jeles bila tengok ko no 1.

    Banyak jugak nak gosok tu. Kalau tak esok pagi pun boleh. Adam kecik lagi biar dia besar dulu hehehe

    sakura,bukan jamu tapi power root hehehe

    ReplyDelete
  6. kahkahkahhhhh!!!

    aku tetiba speechless...

    err...brand apa tu bang?

    ReplyDelete
  7. wah, berkesan nampaknya? :D

    ReplyDelete
  8. Tijah,eh ko tak tidur lagi tijah? ni mesti carlos shift malam lagi hehehe

    ko besarkan gambar tu nampaklah brandnya. kalau aku sebut nanti aku nak mintak royalti dari mereka.

    Akmal,berkesan utk panaskan badan aje kot? Atau mungkinkah tuan punya badan mmg dah power kahkahkah

    ReplyDelete
  9. emak adam tak minum sekali ke?

    kalu dua² minum, anak² pergi sekolah lambat lah besok.hehe

    ReplyDelete
  10. hahaha...
    kan dah panas... :P

    ReplyDelete
  11. ermmmm...speechless...dont know what to say..hikkkss..

    ReplyDelete
  12. aku tersipu2 d sini....x reti nk komen....erkk erkkk

    ReplyDelete
  13. errrkkk takkan terus naik ke kepala kot muahahahahhaaaa

    ReplyDelete
  14. dah nak kena munum air tambah tenaga ke bang?...

    ReplyDelete
  15. ammvoiii.. tak jadi demam larr teww abang yb

    ReplyDelete
  16. nanti kau try pulak. sini sesuai je kalau bab-bab memanaskan badan ni.

    ReplyDelete
  17. hohohohoh... ingat nak kene beli semula laa super power tu... dedulu memang beli... tapi lelama tak terbeli... mahal nau... hik hik hik hik :P :P

    ReplyDelete
  18. PenyuBiru,Kalau emak Adam minum sekali, pagi2 gelap tu kami dah hantar budak tu ke sekolah. Lepas tu kami sambung tidur hahaha

    kasih,ini panas luar dan dalam, ahaks

    tchersally,maaf buat sally jadi speechless. Adam yg jatuh otak ayah dia pulak yg mereng buat n3 mcm ni hehehe

    intan,ko jgn tersipu2 sorang2. Kalau org nampak ingat ko pun mereng jugak mcm aku ni hehehe

    kakpah,ya lah tu kakpah hahaha

    ReplyDelete
  19. Satu hirupan detik bahagia menanti,ekekekeke.psttt: sapa tukang amik gamba tu? Kak Lina ke?

    ReplyDelete
  20. TMFH,kalau ko nak tahu naik ke kepala ke tidak, apa kata ko cuba minum benda tu!

    Cikgooden,aku rasa tak perlu minum sbb tenaga yg adapun tak habis pakai kah kah kah

    en+me,demam lain pulak tewww

    ONE ZABA,pastikan isteri ko try sekali. Kalau ko sorang aje takde maknanya hikks

    syah shah,lepas beli dan minum benda ni aku takut ko kena beli katil baru pulak sbb mau roboh katil yg ada tu kah kah kah

    ReplyDelete
  21. juliet,ko jgn pulak nak cuba2 benda tu sbb ko belum kahwin ngeh3x

    Haizam yg ambik gambar tu sbb taknak dia kat rumah dgn Adam.

    ReplyDelete
  22. salam sdr...yg tak tahan tu..minum air power, perut sungguh kedepan...obvious kat gambo tuh..opsss....LOL

    ReplyDelete
  23. YB dulu ada gak minum sikit2 tapi sekarang dah bertukar kepada sarbat halia pulak... hehehe nak jaga bdan lah kononyer... tak mo lah kelihatan spt perut YB yang macho itu wakakakakaakakakaak

    ReplyDelete
  24. arsaili,itu nak pastikan PJK yg aku dpt tu tak sia2 hehehe

    TMFH,kalau mcm tu aku pun kena minum sarbat halia. Badan jadi panas tak? hehehe

    ReplyDelete
  25. YB... klu minum sarbat halia tu mmg ler rasa panas sikit sbb dia ada campur madu... minum pagi2 jerlah jgn mnum2 malam2 pulak...


    klu minum malam2 kompem nak minum yang lain pulak hehehehehehe

    alat senamam yang YB beli tu tak berkesan ker ataupun buat hiasan jer.. hheheheheehe

    ReplyDelete
  26. pB,aBear aje ke yg minum, pB tak minum sekali ke? hehehe

    TMFH,oh kena minum sebelah pagi aje ke?

    Alat2 senaman tu dah jadi tempat sangkut baju kalau dah digosok hehehe

    ReplyDelete
  27. yer betul... kena minum pagi2 lagipun sekarang nih musim panas manjang...

    beli mahai2 buat sidai baju jer huhuh...

    ReplyDelete
  28. oklaa tu... Ada alasan beli katil baru... Katil sekarang pun memang dah tahap reput... maklum, guna katil lama... hahahahahahah :P :P

    ReplyDelete
  29. tok tok tok..

    ada org ke tak ni?? sunyi je...
    tuan umah tido lagi ke??
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    esok je la dtg... :P

    ReplyDelete
  30. sumpah aku x tau ko mereng....wakakka..nasib baik bgtau awal2...hehe

    ReplyDelete
  31. TMFH,Nanti kalau aku dah beli sarbat tu aku minum pagi2. Satu hari badan panas hehehe

    Dari tak buat apa2, jadi tempat sangkut bajupun ok lah jugak. ngeh3x

    syah shah,pastikan katil baru ko tu kukuh! Tak lama lagi Imran nak dapat sepupulah ni hehehe

    kts,masa ko dtg tadi aku menghantar Adam pergi jumpa doktor pakar.

    Datanglah lagi. Aku ada ni. Ko nak cakap apa sebenarnya?

    Intan,ko mereng jugak ek? hehehe

    ReplyDelete
  32. Eeeerrrr..
    YB demam lagi ker...???
    atau dah dapat penawarnya..

    ReplyDelete
  33. Hihihi...Senyum sorang2 sambil tutup muka dengan jari jemariku yang runcing...

    ReplyDelete
  34. dak adam tu kecik lagi ye... nk aku hadiahkan sarung plastik? hahaha...


    :p

    ReplyDelete
  35. hebatnye penangan minum air power tu, sampaikan tak larat nak update blog. err..tengah berehat lagi ke? hehe..

    ReplyDelete
  36. salam YB, patut le aku mcm teruja nak kemari... bak kate mentibang td kat blog... YB dh minum air power rupenye... hehe!

    bak cni borang, nk isi kekosongan yg ade tu... perlu 3 lg kn?

    ReplyDelete
  37. ArPeGGiOS,dah dapat penawar!!! jgn jeles hehehe

    Na Shari,masa ko baca n3 ada org lain ke dekat dgn ko?
    Bila nak tunjuk jari ko yg runcing tu?

    tasek,Adik beradik adam dah ramai. Nnt tak muat pulak Alphard tu. Yg aku kesian si MC tu dah besar takde adik. Tak payah pakai plastik - tak elok utk alam sekitar muahaha

    PenyuBiru,semalam aku dah buat 2 posting jadi hari ni rehatlah pulak. Semalam banyak letih ma . . . hikks

    soca,kenapa ko lambat datang? borang tu dah habis tengahari tadi. Nnt lah aku cetak lagi. Itupun kalau ada pemohon yg aku terpaksa tolak kerana tak memenuhi syarat kahkahkah.

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  39. (sorry...delete sebab tersilap rumah tadi...!!!)

    "Errrr....kite tak fahamlaaa. Air apa tu bang? Tenapa depa tetawa-tetawa nih???" termangu-mangu, sambil menggosok mata.....dan terpisat-pisat menuju bilik air.





    Apa? Aku nak pi mandilahhhh...balik joging!!!
    Panas badan gak ni...
    Errr....usaha bina tenaga gaakkk...
    Hikkkks!!!

    ReplyDelete
  40. hahahahaa
    klu satu hari badan panas senang jer nak kasi hilang itu kepanasan
    cari jer kolam indah water tu hiksss

    mujarab untuk hilangkan segala panas badan dan hangin satu badan har har har

    ada org pangil kolam tu tangki septik, haaaa samalah tu huhuhu

    ReplyDelete
  41. entry2 mcm nihlaaa yg aku bdk inesen nih mls nak campurrrr...

    haihhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  42. cklah,sejak bila pulak awak masuk kategori inesen mcm anak2 dara tu? kalau kat tempat lain tu bukan main lagi komen maut.

    Jogging tak membina tenaga tapi membina stamina. Itupun penting utk aktiviti sebelah malam wakaka.

    kapten,ko perlu POWER kalau ko nak kahwin dgn minah negro tu hehehe

    TMFH,dari aku berendam kat kolam IWK lebih baik aku berenang di tasik madu hehehe

    cik konfius,banyaklah ko punya inesen hehehe

    ReplyDelete
  43. ader tasik madu ker... kat situ...
    madu lebah ker madu aper nih
    haih sungguh musykil...

    ReplyDelete
  44. TMFH,mestilah ada tasik madu kalau tak Fauziah Latiff nak nyanyi lagu tu.
    Madu lebah yg ori sebotol dah RM30. Jadi takkan madu lebah.
    Kata Nabil, lu fikirlah sendiri. kahkahkah

    ReplyDelete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  46. ckLah,hai awak pun dah nak jadi mcm cik konfius yg mengaku inesen tu?

    n3 saya ni sebenarnya pun inesen tapi ramai yg faham ke lain. Nak buat mcmana ngeh 3x

    ReplyDelete
  47. tak naklah ikut nabil nanti dia klu nak peluk depan2 org ramai pun dia peluk tak sempat nak pikir dah hehehee

    saya parking roket saya kat sini...
    kemungkinan yang terakhir huhuhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails