Wednesday, May 20, 2009

Haikal Menang Lagi

Selepas memenangi pertandingan Action Song pada Jumaat lepas, Haikal telah mewakili SRA nya pula utk pertandingan Solat Subuh peringkat Zon yg telah diadakan pada hari Sabtu yg baru lalu. Ada banyak acara yg dipertandingkan tetapi sekolahnya menghantar peserta utk beberapa acara sahaja kerana sekolahnya tidaklah sebesar SRA2 lain di sini.

Saya telah menolong menghantar Haikal dan kawan2nya pagi Sabtu itu.

Sedang berniat utk menjadi imam solat.

Haikal membaca surah Alam Nasrah dan Al-Fil sebagai surah pilihan.

Membaca doa qunut. Ada antara budak2 yg lebih tua tapi tak hafal doa qunut

Haikal (kiri sekali) bersama2 rakan berbangga dgn hadiah kemenangan berupa tabung buluh.

Bukan hadiah yg menjadi ukuran tetapi pengalaman yg ditimba dan semoga anak2 ini terus menjadi insan yg bertakwa.

33 comments:

  1. bukan aku takut sbb tak reti baca doa qunut, ok!!

    aku takut sbb errr... errr..
    hik hik hik... takpela.. malas nak ckp.. kang org kata riak plak...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    tahniah sekali lagi haikal...
    tabung tu isi biar penuh... tapi kena hati2, takut haikal isi, ayah plak tukang korek nya... simpan tmpt yg ayah tak boleh nmpk...


    hik hik hik...

    adios...

    ReplyDelete
  2. kts,wah dah 2 hari berturut2 ko menjadi yg pertama!

    Apa yg menakutkan ko? Kan pagi tadi ko solat Subuh hehehe

    ReplyDelete
  3. kts lagi,ek alah berselisih pulak komen kedua ko dan komen balas aku.

    Aku rasa aku tahu apa yg ko takutkan. Betul tak apa yg aku agak tu?

    Betul pesan ko - tabung tu kena sorok kerana harus aku korek kalau tak cukup duit ngeh 3x

    ReplyDelete
  4. pertandingan Solat subuh? Hihihihih... boleh laa pulak ye siap ada pertandingan gitu... Hihihihihih


    Wah, bagusnya Haikal... Betul, ada yang lebih tua tapi tak hafal doa qunut... Kekadang bukan tak hafal, tapi tak tahu pun...

    Simpan duit dalam tabung banyak-banyak... Nanti dah penuh bagi kat akak, nanti akak tolong korekkan eh, tolong simpankan... Hahahahahahah :P :P :P

    ReplyDelete
  5. ko tau ke apa yg aku takutkan??
    ish ish ish..
    skrg ni pandai benar ko menilik ya..

    hik hik hik...
    .
    .
    .
    .
    .
    takkan nak isi minyak pun korek tabung anak.... dahsyat sungguh la!! :P

    hik hik hik

    ReplyDelete
  6. tabung buluh? wah, hadiah yg sgt evergreen.

    ReplyDelete
  7. Salam Yb,
    terasa lapang dada bila tengok dik Haikal. anak yg soleh adalah kerana asuhan ibubapa yg baik. Tahniah untuk Kak Lina dan Yb.

    ReplyDelete
  8. taniah haikal...semoga jadi ank soleh.

    ReplyDelete
  9. asyik jadi no 1 je..
    apakata kita buat pulak sape dapat jadi pengomen ke 15 ke apa ke..
    baru best..hehe..

    nnti haikal blh jadi ustaz pulak..

    ReplyDelete
  10. isk..isk..keterreran sebijik cam abg penyu masa sebaya haikal dulu. keh3..

    ReplyDelete
  11. syah shah,Solat Subuh bacaan kuat dan cuma 2 rakaat. Kalau buat solat Zohor atau Asar mana nak dengar bacaan imam. Kalau Maghrib atau Isyak panjang sgt pulak. Itulah rasionalnya hehehe

    Ada org tak solat Subuh dgn alasan tak hafal doa qunut. Apa punya manusia.

    Lama lagilah nak penuh tabung tu. Nanti kalau dah penuh aku roger ko. hehehe

    cikgooden,Pertandingan utk sekolah agama hadiah sempoi kerana bajet terhad gamaknya. Dapat tabung tu pun dah bersyukur.

    kts,betulkan apa yg aku beritahu ko tu?

    Manalah aku ada korek tabung anak nak isi minyak. Tak baik tuduh mcm tu huhuhu

    Mak Su,Saya rasa dah pening fikir nak bagi hadiah apa, pilihlah tabung buluh. Betul kata maksu - hadiah evergreen.

    juliet,wsalam.
    melentur buluh biar dari rebung. Kalau dah jadi buluh boleh buat tabung hehehe

    Emak Haikal yg banyak melentur dia.Bila ko nak dtg jumpa dia?

    shaliza,Terima kasih dan amin.

    zaren,ko jeles sbb kts asyik dapat no 1 kebelakangan ni ya. Nanti uncle fikirkan apa pertandingan yg elok. Tungggggggggggggu

    PenyuBiru,Ko mmg terer tapi masa ko kecik aje hehehe

    ReplyDelete
  12. haikal mmg budak yg hebat....aku dulu pernah masuk gak pertandingan hafazan tapi time drjh 6...huhu

    ReplyDelete
  13. tabung buluh?? blehlaa haikal mintak ayah bg hadiah : duit kasik penuh itu tabung..

    tp ayah jgn duk korek lak bile tgh2 bulan.. heheheh

    ReplyDelete
  14. Ms Lilies,harap makbul doa ko agar Haikal jadi budak yg hebat. Kakak dia masa tadika dah nak hafal juz amma tapi sekarang entah ingat lagi ke tidak.

    ReplyDelete
  15. cik konfius,Kalau Haikal nak menabung kenalah pakai duit sendiri baru bermakna.

    Ko dgn kts sama aje suka nak speku aku yg bukan2. Kansel niat aku nak belanja korang makan hehehe

    ReplyDelete
  16. ehehe.. pandai la anak2 mu..

    nih mesti sbb bapa diorg pandai didik neh...

    ReplyDelete
  17. moga membesar jadi anak yang tidak pernah meninggalkan solat ...

    ReplyDelete
  18. Jard,bukan bapa mereka aje yg didik tapi emak mereka dan guru2 juga.

    Aku nak mereka tiru mcm ko adik beradik yg pandai2 tu hehehe

    pB,harap2 mcm tu lah. Tiang agama tu.

    ReplyDelete
  19. tabung buluh tu nostalgik lah. Macam tabung kpah masa kecik dulu. Tahniah haikal. pandai anak abah..

    ReplyDelete
  20. melentur buluh biar dari rebungnya..tak gitu YB?

    ReplyDelete
  21. helehhh.. terus tanak blanjeee...

    assudahlaaaaaaaaaa ko! kih3 (tiru gelak kts)

    ReplyDelete
  22. kakpah,oh tabung kakpah tabung buluh ya? Saya punya tabung ayam. Kalau dah penuh kena pecah tak boleh recycle sbb takde lubang keluarkan duit mcm tabung2 sekarang.

    Alhamdulillah boleh tahan pencapaian Haikal setakat ni. Tapi ramai lagi kanak2 yg lebih pandai dari dia.

    faraulah,kalau susah sgt nak lentur, kita buat sayur aje rebung tu hehehe

    cik konfius,ko marah ke? nanti ko dan kts pujuk akulah. aku belanja korang donut hehehe

    tasik,MC pun budak cerdik jugak. Dia pakai songkok lagi ke kalau ke sekolah?

    ReplyDelete
  23. ko joint masuk kelas masa pertandingan n bertindak jd cameraman ke?....hehe....hebatnya...

    ReplyDelete
  24. betul cakap kts tu haikal,,
    simpan tabung tu elok2,,,
    n simpan tempat y ayahmu x tau,,
    nanti kang kering tabung tu tiba2,,barula menangis tak berlagu,,tihihihi
    panda betul anak yb eh~~
    aktif betul kat skolah..
    pergh~~bangga betul kalau anak aktif kat sekolah,nanti bolehla yb pr0mote haikal dekat geng2 yang len,,tihihihi

    ReplyDelete
  25. hebat inisiatif macam ni, siap ada pertandingan solat subuh! :D

    ReplyDelete
  26. hebat... tahniah...
    ironik sungguh...

    ReplyDelete
  27. intan,aku tak masuk tengok pertandingan tu sbb uruskan Adam ke hospital jumpa doktor pakar. Yg mengambil gambar tu Atikah anak aku yg jadi ustazah sandaran tu. hehehe

    una,kalau setakat duit2 syiling dlm tabung tu penat mengorek baru dapat berapa ringgit. Tak berbaloi rasanya ahaks.

    Nak promote Haikal utk apa? (kurang faham). Kalau anak dara harus lah kot hehehe

    Akmal,Pertandingan ini peringkat zon. Semua sekolah agama di zon Keramat ambil bahagian.

    TMFH,Terima kasih. Tapi apa yg ironiknya. Tolong jelaskan sikit hehehe

    ReplyDelete
  28. ironiknya... budak kecil dah pandai jadi imam pastu menang dapat buluh...
    hmmmmmmmmm.... buluh tu pulak buleh jadi tempat simpan duit....


    kalau rebung buleh dimasak... buluh tua dibuat tabung hehee

    * saya tak makan rebung buluh... rasa lain macam jer...

    ReplyDelete
  29. kapten,aku rasa kanak2 ni lebih bijak dari bapak dia sbb aku kenal sgt bapak dia tu hehehe

    TMFH,Semoga berpanjangan sehingga dewasa.

    Amalan menabung amalan yg baik terutama masa2 gawat mcm ni. Aku tak tahu boleh penuh tak tabung tu sampai hujung tahun ni.

    Rugi ko tak makan rebung.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails