Monday, April 6, 2009

Muhammad Adam Hakimi

Semalam genap 7 bulan anak kami Adam Hakimi. Takdelah buat potong kek atau pulut kuning utk menyambut ulangbulan dia ini. Kalau tiap2 bulan buat, boleh botak ayah dia hehehe. Tambahan dia belum boleh makan kek apa lagi pulut kuning ngeh ngeh ngeh.

Kami cuma bawa dia gunting rambutnya di kedai gunting di kampung ayah si Adam tu. Kalau isteri dan anak2 pompuan saya potong rambut di kedai gunting dekat kampung ibu mereka, saya dan anak2 lelaki potong rambut kat kampung saya. Adilkan!

Dalam perjalanan pergi nak kedai gunting

Sedang digunting. Tak nangis pun - baik budak ni

Pekena roti canai dan teh tarik se'round' dah alang2 balik kampung. Ayah belanja!

Terlena di dakapan ibu. Rambut dah pendek

29 comments:

  1. kecik lagik anak YB ni... bongsu?

    ReplyDelete
  2. Isk...baru tujuh bulan....lambat sangat nak dinuat menantu....ambik yang tua boleh tak? He..he..




    Err...maksudnya anak yang tua , okey...bukan yang tua berjanggut itu...nehi...nehi...

    ReplyDelete
  3. kapten,
    Ya Adam yg bongsu. Yg sulong dah 20 tahun! Sedang belajar di UIAM. Dan di antara yg sulong dgn yg bongsu ada 4 org lagi.
    Barulah boleh dpt 70 juta rakyat M'sia. hehehe

    ckLah bukan ada anak kecik pun nak saya pasangkan dgn Adam hehehe. Nuha saya dah booking utk Haizam.

    Saya takde janggut. Kalau ada pun tak sanggup tunggu anak2 ckLah yg baru dara sunti tu ngeh 3x

    Jard,
    apahal tersengih2? hehehe

    psst - bila ko nak buat n3 tentang org tua yg nak pinang ko tu?

    ReplyDelete
  4. 'yang berjanggut tu'....bukan ko yang ku maksudkan bro....


    kamben...nak buat akqiqah....he..he..he...

    ReplyDelete
  5. wow! baru 7 bulan dah gi jumpa barber

    ReplyDelete
  6. ala baiknye adam... hohohoh... yang bongsu?? YB yakin dan pastii??? Hahahahahah :P :P :P

    ReplyDelete
  7. salam yb..

    hensem anak yb.
    msti mcm ayahnya, kn..?
    :)

    hmm.. yb ada 6 org zuriat, brpa hero..?
    brpa plak heroinnya..?

    smga adam akan mjadi anak yg soleh..
    amiin.

    ReplyDelete
  8. Eh, YB bukannya dah botak ke hik..hik..

    ReplyDelete
  9. ~ Kalau tiap2 bulan buat, boleh botak ayah dia hehehe. Tambahan dia belum boleh makan kek apa lagi pulut kuning ngeh ngeh ngeh~

    mueheheheehehe... klaka klaka...
    bukan ko mmg dah botak ke...
    muehehehehehehehe.... lawak lawak...

    ReplyDelete
  10. eh hey comey!
    terer adam posing depan kamera. Dah selalu sangat kena ambik gambar agaknya nih hehehe :D
    Yang ni, bongsu nih. FOR NOW. Hehehehe.

    ReplyDelete
  11. ckLah,
    sah fikiran ko sedang bercelaru. Mula2 kata nak buat menantu lepas tu kata nak buat akikah. Takkan makhluk yg sama nak buat dua benda yg sgt berbeza. Ikut suka ko lah labu hehehe

    Mak Su,
    Adam kaki menyemart mcm ayahnya. Habis tu nak buat mcmana? keh keh keh

    syah shah,
    insyaAllah yg bongsu kalau dgn ibu sekarang lariiiiks
    (kalau emak Adam baca komen ni ada yg tido kat luar malam ni)

    Amal,
    wsalam.
    Adam comel mcm emaknya. Kalau ikut bapanya lagi comel kot hehehe

    Saya ada 4 hero dan 2 heroin.

    InsyaAllah Adam dan abang2 serta kakak2 akan menjadi anak2 soleh dan solehah berkat doa Amal.

    kakpah,
    belum botak lagilah kakpah. Kalau uban tu adalah sehelai dua hehehe

    kts,
    aku yg hensem mcm ni ko kata botak? Aku tahu ko segan nak puji aku.

    Akmal,
    boleh lah jadi model iklan lain kali. InsyaAllah bongsu - takkan saya nak bela anak dan cucu sekaligus

    ReplyDelete
  12. masa along angah dan alang dulu zino je jadi tukang gunting pengalaman dapat masa kat kolej.. memula tu ada sorang kawan paksa zino gunting rambut dia kalau tak tak boleh masuk lecture.. gunting pulak kat luar ramai yg nampak..

    lepas tu terus jadi tukang gunting tak berdaftar hehe.. lama lama terror le jugak.. tapi satu fesyen je lah..

    tapi adam tu macam kes hazwan la kot.. along dah 27 tahun hazwan baru 7 tahun hehe..

    ReplyDelete
  13. muehehehehehe...

    camane ko tau aku segan nak puji ko??

    muehehehehehe..
    ko mmg nujum pak belalang

    ReplyDelete
  14. baikkkk budak ni... ngikut sape eiii

    ReplyDelete
  15. zino,
    untung zino boleh menggunting rambut anak2. Saya dulu masa belajar pun pernah gunting rambut kawan tapi mcm kena gigit tupai langsung dia kena pakai topi 2 minggu! Lepas tu saya dah tak gunting rambut org lagi.

    kts,
    kan hari tu ko bisik kat aku ahaks

    ReplyDelete
  16. Shifu,
    kalau baik mesti ikut ayahnya hehehe
    (mesti org mcm ckLah, kts dan Juliet akan mempertikaikan kenyataan ini. Aku peduli apa hehehe)

    ReplyDelete
  17. amboi YB... kemain lagik... Hahahahah :P :p

    Nanti saya report kat mak Adam baru tauuu... Hihihihihih :P :P

    ReplyDelete
  18. Salam Yb,
    Bertuah sungguh anak2 dapat ayah yg penyayang macam ni sampai gunting rambut pun ayah yg bawak. Harapnya saya dapat jumpa romeo yg berjaya dan baik macam YB.

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. adam budak baik kan???
    pandai dier...

    ReplyDelete
  21. sakura,
    Adam kata terima kasih.

    syah shah,
    kebetulan emak Adam baca komen ni malam semalam. Dia ok aje hehehe

    juliet,
    ko masih mencari romeo yg berjaya dan baik mcm aku ini ke? Ingat dah jumpa ngeh 3x

    kuIna,
    if we are having fun time flies. Alhmdulillah kami sekeluarga bahagia dan tak terasa masa terus berjalan. Dah 7 bulan si Adam tu.

    Chekgu BH,
    Setakat ni mmg baik Adam tu. Mulai semalam dia dah pandai buang air besar kat dlm toilet bowl. Jimat pampers hehehe

    ckLah,
    apasal delete komen? Baru ingat nak bagi no hp emak Adam - kansel.

    ReplyDelete
  22. Hahaha.. adil sangat! Laki2 g kpg kitak, Girls @ ur wife's! Good IDEA!
    anyway! cute nya ADAM!!

    ema@working mom

    ReplyDelete
  23. ema,
    potong rambut pompuan kat kampung my wife lebih murah dari di KL.
    Tukang gunting rambut utk lelaki yg di kpg dah meninggal - serius.

    ReplyDelete
  24. tasik,
    ko pun lawa jugak apa - mcm apam hehehe

    ReplyDelete
  25. aaar ler Adam makin cute hehhehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails