Wednesday, February 25, 2009

Berapa Anda Sanggup Bayar Utk Satu Kerusi?

Ini bukan tentang kerusi Parlimen atau DUN. Ini kisah saya pergi ke bilik pameran perabut di PJ semalam utk mencari kerusi dan meja utk pejabat saya.

Ada pelbagai jenis kerusi dan meja di pamerkan di situ. Syarikat ini sebuah sykt terkenal dari Eropah dan dah lama beroperasi di M'sia. Produk mereka terkenal dan harga boleh tahan. Memandangkan saya kenal baik dgn Pengurus Besarnya, bolehlah dapat harga special. Setelah puas memilih kerusi dan meja, kami ditunjukkan satu kerusi berkualiti tinggi yg diberi nama Ginsberger Trilax. Ini gambarnya



Nak tahu berapa harganya? Agak2 berapa . . .
.
..
...
....

nah engkau

Saya tak belilah kerana skyt saya baru nak belajar merangkak. Tapi kerusi jenis ini telah dijual kpd beberapa tokoh korporat dan ahli politik terkenal (saya tak boleh beritahu nama mereka takut kena saman) hehehe

34 comments:

  1. Salam YB,
    Kerusi itu bagus untuk tokoh yang kuat tidor masa kerja tu....Selesa sekali, tak payah balik rumah dah boleh tidor.

    ReplyDelete
  2. sebab itu senang jadi MALAS hehehe

    i worked for satu syarikat ID sebelum ni... perabot memang mahal bila dibuat tapi murah je brg2nya...

    shhhsshhh hahahaa

    ReplyDelete
  3. Salam


    20 ribu untuk satu kerusi ....!!!!


    kalau dah kaya tu , macam macam ...

    ReplyDelete
  4. opis aku kerusi sgt cikai. malu haih~


    .

    ReplyDelete
  5. Zabs,
    Wsalam.
    Mmg selesa utk buat tidur. Tapi antara nama2 tokoh yg beli tu org kuat kerja (sekurang2nya pesepsi saya yg tak kenal mereka dari dekat ni).

    one love,
    harga sebenar mmg tak seberapa. Margin kalau dpt jual benda ni mantop. Sekarang saya sedang bekerjasama dgn sykt tu nak jual perabot kpd org2 kaya dan projek2 mewah. Doakan laku!

    pB,
    Wsalam. Duit dah tak habis makan 7 keturunan bolehlah beli kerusi mcm tu. Kebanyakannya pun pakai duit kompeni atau duit gomen. Kalau duit sendiri RM200 pun dah fikir 20 kali.

    ReplyDelete
  6. tasik,
    bukan opis ko aje kerusi cikai, rumah ko pun sofa koyak. Ko ni duduk ke apa atas kerusi/sofa tu? adeh deh deh

    ReplyDelete
  7. tajuk yg gempak..
    tak mo la sy dok atas kerusi tu takut liat nak bangun

    ReplyDelete
  8. YB
    20 ribu untuk satu kerusi ....!!!!
    lebih baik buat kenduri kawin ;-)))

    ReplyDelete
  9. nak buat pinjaman 10 ribu pun susah nak dpt ni kan pulak nak beli kerusi 20 ribu. memang byk perbezaan dgn org yg berduit.

    ReplyDelete
  10. perghh!! 20k utk satu kerusi?? org yg 'jiwa murah' pun mungkin boleh nampak 'mahal' klu duduk atasnya...mungkinkah gitu??

    ReplyDelete
  11. mak oi mahalnya YB. Baik le duduk atas lantai je.. jadi cam orang jepun.

    ReplyDelete
  12. kulna,
    tajuk biasa kalau tak dikaitkan dgn senario politik sekarang.
    Cubalah duduk kalau nak tahu nikmatnya. Saya dah try hehehe

    sakurasa,
    20K buat kenduri kawen tu pun dah kira hebat kalau masak gotong royong. Oh ya, bila nak kawen? Jgn lupa jemput saya.

    zue,
    duit bagi mereka mcm daki. Itu yg buat kita yg tak berduit ni jaki. hehehe

    nahmy,
    saya rasa hanya org yg berjiwa mahal saja yg layak duduk atas kerusi tu. Entahlah.

    kakpah,
    org Jepun yg kaya raya pun duduk atas kerusi yg mahal mcm ni. hehehe

    ReplyDelete
  13. 20k? Macam haram! :O
    Baik beli kamera baru ke, lens ke, puas hati. Mau tido kalu, beli katil terus hahaha.
    20k, macam boleh tampung kenduri kawin ajer?

    ReplyDelete
  14. en.YB...agk2 nye la kn..kerusi tu, kalu duduk makin ligat akal berfikir ke atau makin sodap mata tido? hehehehe

    ReplyDelete
  15. tu diaa... mahalnyaa... hohohoho...

    saye sanggup bayar angka yang paling hujung kanan je... hahahahahahahah :P :P

    ReplyDelete
  16. Baik YB bagi pinjam kat saya 20K tu dr beli kerusi,hahaha.

    ReplyDelete
  17. huuuiiiihhhh.... JANGAN beli...
    RUGIIIII...

    20k tu kat boleh dapat 2 bini baru... anak dara lagi tu...

    wakakakakakakaka...

    mungkinkah juliet adalah rozana yg kau cari2 itu :P

    ReplyDelete
  18. fuhh, hebatnya!

    kalau yb tahap merangkak, saya ni tahap embrio, tikar mengkuang ajer ler :)

    ReplyDelete
  19. Kalau bawak je kerusi OSHIN tu ke opis.....buleh dak????

    ReplyDelete
  20. Tulun.....'depa berdua' gaduh lagi di blog ckLah.....


    ptg ni tak dapat joging sebab Padang speedy ditutup untuk landing helikopter abang ko...Dollah Badawi!!!ckLah nak lalu ambik Nuha di sekolah pun kena pusing jauh-jauh....

    ReplyDelete
  21. Meh cepat kite serang blog ckLah, jgn tktkan black belt dia, kite pun bleh beli kat mana2 black belt tu.

    ReplyDelete
  22. Akmal,
    lain org lain citarasanya. Ada yg suka berbelanja utk kereta, ada motor besar, ada kamera dan ada jugak kerusi. Yg beli kerusi mahal ni kebanyakannya dah kawen. Kalau mereka bagi wang hantaranpun tak mainlah setakat 20K

    e-leeyana,
    tengok sapa yg duduk kat situ.

    syah shah,
    angka yg hujung tu cukup utk sekali duduk saja. Itu pun dihadkan kpd 5 minit!

    juliet,
    buat apa nak buat pinjaman - buat hantaran lagi bagus adeh deh deh (gelak gedik)

    kts,
    kalau juliet yg pertama ko yg kedua kan? 20K bagi dualah mcm tu - sorang 10K adeh deh deh (gelak gedik sekali lagi)

    Mak Su,
    jgnlah terlalu merendah diri. Mak Su juga org yg hebat.

    ckLah,
    kerusi Osim (bukan Oshin - tu citer Jepun) tu tak boleh bawak opis sbb saya nak guna lepas main badminton. Kalau ckLah singgah rumah pun senang nak bagi rasa pakai kerusi tu hehehe

    ckLah lagi,
    saya dah leraikan. Apapun terima kasihlah menjaga mereka semasa saya pergi cari rezeki tadi kah kah kah.
    Oh lupa pulak nak bagi tahu abg saya suruh pilot dia hantar Nuha balik hari ni. Dia tu kan bakal menantu saya. hehehe

    juliet,
    awat ko gaduh dgn si kts kat rumah ckLah. Lain kali cari tempat lain kalau nak buat mcm tu hehehe

    Jard,
    Bagi org mcm kita yg sengkek ini mmg lah mahal tapi tak jadi masalah bagi yg berduit.

    ReplyDelete
  23. baik suruh pakcik2 dikampung buatkan kerusi... cantik... kukuh.. dan berseni... hahaha

    dan murah!

    ReplyDelete
  24. 13May,
    hang jgn cakap lagu tu. Ada org dok kata mee udang Sg Dua mahae sbb udang depa charge sampai RM80 sekilo. Tapi ada org kata, thats nothing!

    kapten,
    apa yg ko sarankan tu semuanya betul. Satu aje masalah - branding dia org takde. Kerusi ni brand power. Cuba ko tengok sekali lagi sykt apa tu.

    ReplyDelete
  25. mak aii! kusi urut pun baru 3,4 ribu.

    aku rasa kos kusi baru baper ratus jer.

    sama cam batik sutera dari ganu. jual kat orang biasa ratus² jer, tapi kalu jual kat org kaya,kain yg sama tapi jual ribu².huhu..

    ReplyDelete
  26. salam...
    kalau kerusi dah mahal macam tu.. business mesti lah berbilion2.. hehe

    ReplyDelete
  27. PenyuBiru,
    org ganu belajar business trick dari mat salleh. Kalau nampak org kaya nak beli, kasi cantik2 sikit benda tu lepas tu charge tinggi2.

    zino,
    menurut kawan saya yg jadi manager skyt jual kerusi ni, salah seorang pembelinya mmg billionaire M'sia. Kalau saya sebut nama dia mesti zino kenal.
    psst - saya dah duduk kat kerusi tu, harap2 jadi billionaire lah satu hari nanti hehehe

    ReplyDelete
  28. kEy,
    no cantik tapi kalau nak kena bayar tu yg sakit hehehe

    ReplyDelete
  29. kerusi cam gitu... mesti sedap duduk... tapi panas kottt.... saya duduk atas kerusi yg dibeli dari kedai perabut terpakai je... RM50... banyak bezanya kann

    ReplyDelete
  30. Shifu,
    mmg sedap duduk tapi org yg duduk kerusi mahal mcm tu mesti besar tanggungjawabnya. Kalau dia tak boleh deliver harus kena nyah dari terus duduk kat situ.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails