Wednesday, November 5, 2008

Ya Allah, bantulah kami

Malam ni saya tak nak cerita panjang pasal esok nak ke Gerik ambik anak saya balik dari asrama. Kebetulan malam tadi ada mesyuarat khas JK surau tempat saya selepas waktu Isyak. Agenda utama ialah pembinaan setor baru. Lama jugak bincang perkara simple macam tu sebab ramai yg nak bagi pendapat. Mungkin inilah "kelebihan" kalau ada ramai yg pandai!

Juga dibincangkan ialah bagaimana menjadikan bangunan surau kami sah di sisi undang2. Walaupun surau kami telah diiktiraf oleh MAIS tetapi bangunan asal telah dibina tanpa kebenaran dari PBT. Yg ada cuma surat kebenaran utk mendirikan surau tapi pelan bangunan tidak pernah diluluskan oleh PBT. Yg merisaukan kami ada ura2 oleh salah seorg exco negeri (tentunya dia bukan Islam) utk meruntuhkan rumah2 ibadat termasuk surau yg dibina tanpa kelulusan oleh PBT. Ini baru ada kuasa sikit dah nak berkepak.

Semoga Allah memudahkan dan menolong kami yg hendak menolong agamaNya.

8 comments:

  1. Uncle,
    InsyaAllah, segala-galanya akan dipermudahkan. Doa saya bersama anda semua.
    Berhati-hati drive nanti.

    ReplyDelete
  2. Salam Yunus,
    Usaha yang sepatutnya kita gandakan ialah bagaimana untuk menambah jemaah datang ke surau. Stor yang sedia dah cukup. Juga, wang itu boleh dibelanjakan untuk menyediakan pelan yang kemaskini untuk mendapatkan kelulusan dari PBT itu.

    ReplyDelete
  3. bagero punya exco. kasi santau sedas bang.. ha ha.



    .

    ReplyDelete
  4. ckLah terkedu bila melihat jumlah surau yang ada di negeri Selangor....dibandingkan dengan jumlah kaf wau ya lam yang ada....

    ReplyDelete
  5. Insyaallah


    pB doakan segala urusan dipermudahkan

    ReplyDelete
  6. Mudah2an begitulah Akmal. Kami telah selamat pergi dan balik ke Gerik. Sampai KL pukul 6 lebih tadi, alhamdulillah.

    Saya setuju dgn anda Zabs. Kita kena berusaha meramaikan jemaah. Contohnya utk 5 malam berikut ni mulai mlm ni diadakan solat hajat utk anak2 kariah yg akan menduduki SPM. Sayangnya masih ramai yg tak datang walaupun surat jemputan telah dihantar termasuk yg ada anak yg nak ambik peperiksaan.

    Tasikmerah,
    Lambat saya baca cadangan tu. Kalau tak boleh menuntut kat Gerik tentang ilmu santau. Kata org di sana ramai yg pandai perkara ni he he he

    ReplyDelete
  7. cklah,
    Wong aren ni pantang ada pokok besar mulalah nak buat kaf wau ya lam mereka. Mula2 kecik aje tapi kalau dibiarkan jadi besar. Lepas tu kalau kena roboh mengamuk sakan.

    Mak su dan pB
    Amiiiin.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails